logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
dokładnie na czas

Just-in-Time

Koncepcja kształtowania relacji przedsiębiorstwa z ...

Więcej ...

koewaluacja

co-customership

Dosł. współklientyzm. Koncepcja pomiaru osiągów w zakresie rzeczywistej wartości towarów i usług dostarczanych klientom przez dostawcę, na podstawie kryteriów ustalonych przez samych klientów.
komputerowo zintegrowane wytwarzanie

Computer Integrated Manufacturing

Koncepcja komputerowego systemu sterującego procesem wytwarzania, obejmująego (minimum) podsystemy wspomagające projektowanie (CAD), wytwarzanie (CAM) oraz planowanie i sterowanie produkcją (PPC).
program ciągłego uzupełniania

Continuous Replenishment Programme - CRP

Koncepcja ciągłego uzupełniania produktów pomiędzy dostawcą a odbiorcą oparta na automatycznej wymianie informacji o bieżącym popycie, stanie zapasów według ustalonej polityki zarządzania zapasami. Celem CRP jest osiągnięcie odpowiedniego i precyzyjnego przepływu produktów do punktu sprzedaży utrzymując minimalny poziom zapasów.
szybka reakcja w wytwarzaniu

quick response manufacturing

Koncepcja organizacji systemu produkcyjnego pozwalająca ...

Więcej ...

wspólne planowanie, prognozowanie oraz uzupełnianie

Collaborative Planning, Forecasting & Replenishment - CPFR

Koncepcja CPFR rozwinęła się na bazie strategii ECR, jej istotą jest wspólne zarządzanie procesami planowania i prognozowania oraz wymiana niezbędnych do tego celu informacji pomiędzy partnerami handlowymi.
zarządzanie przez jakość

Total Quality Management

Długofalowa i kompleksowa koncepcja zmierzająca do stałego zapewnienia i ciągłej poprawy jakości wyrobów i usług świadczonych przez dane przedsiębiorstwo na korzystnym poziomie kosztów.
zwinne wytwarzanie

agile manufacturing

Koncepcja takiej organizacji wytwarzania, która zapewnia przewagę konkurencyjną poprzez ciągłe doskonalenie, szybką reakcję, systematyczne podnoszenie jakości, społeczną odpowiedzialność i koncentrację na potrzebach odbiorcy. Cechy te mają zapewnić producentowi możliwość działania i przetrwania na szybko zmieniających się i zatomizowanych rynkach.
Efektywna Obsługa Klienta

Efficient Consumer Response

1. Wspólna inicjatywa partnerów handlowych mająca na celu optymalizowanie różnych aspektów zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania popytem w celu kreowania korzyści dla klienta, takich jak: niższe ceny, większa różnorodność produktów, lepsza dostępność produktów.
2. Koncepcja prowadzenia biznesu zakładająca bliską współpracę partnerów łańcucha dostaw dla wspólnego ograniczania zbędnych kosztów i zwiększania zysków.

Newsletter

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj