logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
zarządzanie kategorią

Category Management

Zarządzanie kategorią to proces zarządzania przez dostawcę/dystrybutora kategoriami produktów jako strategicznymi jednostkami biznesowymi, generowania wzmożonych korzyści biznesowych poprzez koncentrację na dostarczaniu dodatkowych wartości konsumentom.
zarządzanie zapasami wielu pozycji asortymentowych

multi-item inventory management

Zob. wielokryterialna analiza ABC.
zarządzanie zapasami przez dostawcę

Vendor Managed Inventory

Dostawcy monitorują poziom zapasów w magazynie swoich odbiorców w oparciu o prognozy sprzedaży i dane sprzedażowe odbiorcy, utrzymując i rozwijając dostępność produktów w łańcuchu dostaw.
zarządzanie zapasami

inventory management

Czynności związane z planowaniem zapasów i sterowaniem ich poziomem.
zarządzanie relacjami z klientami

Customer Relationship Management

Strategia biznesowa polegająca na zarządzaniu całym cyklem relacji z klientami; pomaga uzyskiwać z kontaktów z klientami jak największe korzyści (minimalizować koszty utrzymania obecnych i zdobywania nowych klientów); w praktyce często wspierana przez odpowiednie oprogramowanie komputerowe umożliwiające gromadzenie i obróbkę wielu danych, tzw. oprogramowanie klasy CRM.
zarządzanie przez jakość

Total Quality Management

Długofalowa i kompleksowa koncepcja zmierzająca do stałego zapewnienia i ciągłej poprawy jakości wyrobów i usług świadczonych przez dane przedsiębiorstwo na korzystnym poziomie kosztów.
zarządzanie produkcją i zapasami

production and inventory management

Pojęcie obejmujące wiedzę i działalność praktyczną związaną z planowaniem i sterowaniem zakupami, produkcją, dystrybucją i potencjałem w celu osiągnięcia założonego poziomu obsługi klienta, poziomu kosztów, wydajności lub zysku.
zarządzanie potencjałem

capacity management

Dostosowywanie wielkości potencjału do potrzeb wynikających z długo- i krótkookresowych planów produkcji. Obejmuje obliczenie wielkości istniejącego potencjału, porównanie z prognozowanym obciążeniem, planowanie potencjału, realizację działań zwiększających lub zmniejszających istniejący potencjał oraz śledzenie zmian potencjału w krótkich okresach dla upewnienia się, czy są one zgodne z planem.
zarządzanie popytem

demand management

W MRP zespół czynności związanych ze śledzeniem zmian popytu w krótkich okresach i jego źródeł dla zapewnienia uchwycenia tych zmian w głównym harmonogramie produkcji. Obejmuje ono: prognozowanie krótkookresowe, rejestrację i potwierdzanie zamówień, planowanie zapasów w sieci dystrybucji, dostaw kooperacyjnych i na potrzeby serwisu.
wspólne zarządzanie relacjami z klientami

Collaborative Consumer Relationship Management - C-CRM, CCRM

1. Kompleksowa strategia zarządzania stroną popytową ECR, w której producenci i detaliści wspólnie rozpoznają i wartościują indywidualne potrzeby klientów/nabywców
i dostosowują do nich swoje oferty.
2. Adaptacja strategii CRM do wymagań i specyfiki rynku dóbr konsumpcyjnych częstego zakupu (FMCG).

Newsletter

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj