Rozprawa poświęcona jest problematyce wyznaczania planu przewozów dla obsługi transportowej klientów zlokalizowanych w obszarach miejskich. W rozprawie przedłożono metodę wyznaczania planu przewozów w obszarach zurbanizowanych, która została zaimplementowana w postaci aplikacji komputerowej Urbino. Aplikacja ta jest narzędziem internetowym, które może być wykorzystywane zarówno przez dyspozytorów w czasie podejmowania decyzji odnośnie ustalania planu przewozów dla obsługi transportowej klientów w obszarach miejskich, jak i zarządców centrów konsolidacji ładunków w czasie ich pracy. Odniesienie zagadnienia wyznaczania planu przewozów do aglomeracji miejskich wymagało przypisania środków transportu do obsługi poszczególnych klientów, uwzględniając warunki ruchu w obszarach zurbanizowanych. W przedłożonej metodzie trasy przewozu dla pojazdów są wyznaczane w taki sposób, by zminimalizować łączne koszty wykonywanych usług transportowych z uwzględnieniem wielu istotnych czynników wynikających ze specyfiki organizacji przewozów w mieście. Opracowana metoda umożliwia planowanie tras przewozu uwzględniając okna czasowe dostaw, współczynnik swobody przepływu uzależniony of pory dnia, w której realizowane są dostawy oraz ograniczoną dostępność pojazdów realizujących przewozu do poszczególnych rejonów obsługi w obszarach miejskich.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.