A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9
ePL Edu
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Przeznaczenie:

Elektroniczna Platforma Logistyczna  (ePL Edu) jest przeznaczona dla uczniów kształcących się w zawodzie logistyka. Jest  dostępna  poprzez przeglądarkę internetową, a więc  można z niej korzystać  z dowolnego miejsca. Dzięki ePL Edu uczniowie przeprowadzają symulację działań przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym. Uczą się budować sieci powiązań logistycznych i optymalizować łańcuch dostaw. Dodatkowym atutem ePL Edu jest moduł controllingowy, który pozwala na monitorowanie opłacalności naszych działań biznesowych prowadzonych na platformie.

Epoka - CRM
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Przeznaczenie:

 EPOKA.CRM jest narzędziem usprawniającym zarządzanie relacjami z klientami:
• gromadzi w jednym miejscu wiedzę o całokształcie kontaktów z poszczególnymi klientami,
• umożliwia dostęp do zgromadzonej wiedzy jednocześnie wielu pracownikom,
• ułatwia kontakt z klientem,
• ogranicza liczbę pomyłek.

Każdy z uczestników GS1 Polska w bazie EPOKA.CRM jest jednoznacznie identyfikowany, a wszelkie kontakty zostają odnotowane tworząc tym samym historię współpracy.
EPOKA.CRM to narzędzie, którego podstawowym zadaniem jest gromadzenie i zarządzanie danymi firm oraz przydzielanie i administrowanie numerami identyfikacyjnymi lub innymi formami współpracy. Aplikacja obsługuje także funkcje księgowe - wystawianie faktur proform, VAT, faktury korekty oraz umożliwia tworzenie duplikatów do nich. Dla większej liczby zdefiniowanych przelewów system pozwala na grupowe wystawianie faktur. Istnieje pełna integracja EPOKI.CRM z systemem Xpertis, m.in. następuje jednoznaczna identyfikacja płatnika Xpertis z firmą z EPOKA.CRM, automatyczne przesyłanie do systemu Xpertis informacji o dokumentach sprzedażowych oraz synchronizacja danych dla zapłaconej faktury terminowej.
Baza umożliwia definiowanie wielokryterialnych zapytań dla poszczególnych części systemu. Pozwala dokonywać akcji grupowych dla wybranych elementów np. dopisanie kontaktu, stworzenie korespondencji seryjnej, drukowanie etykiet adresowych, czy zmiana statusu firmy. To także narzędzie do budowy statystyk i generowania zestawień zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem, np. zestawienie przychodów i każdorazowo pozwala na eksport wyników do pliku MS Excel.
Jednym z istotnych narzędzi w bazie EPOKA.CRM jest moduł służący do obsługi wniosków i rocznych informacji wpływających z Elektronicznej Platformy Obsługi Klienta, a także do bieżącej komunikacji z klientami.

W aplikacji EPOKA.CRM wyróżnić można następujące obszary:
• Moduł obsługi firm
• Zarządzanie danymi firmy
• Historia kontaktów z firmą / historia korespondencji
• Osoby odpowiedzialne za współpracę (dane teleadresowe, zakres odpowiedzialności)
• Zarządzanie przydziałem numerów - nadawanie numerów identyfikacyjnych GS1
• Fakturowanie
• Moduł pełnego zarządzania fakturami (wystawianie, korekty itp.)
• Subkonta
• Współpraca z Xpertis
• Ewidencja danych statystycznych / zestawienia statystyczne firmy
• Moduł utrzymania
• Administracja fakturami
• Administracja numerami
• Moduł wyborów
• Zaawansowane wyszukiwanie dla poszczególnych części systemu
• Akcje na wynikach wyborów
• Moduł zarządzania parametrami
• Zarządzanie słownikiem branż
• Zarządzanie słownikiem typów kontaktów
• Zarządzanie słownikiem typów współpracy
• Zarządzanie słownikiem zakresów opłat
• Moduł współpracy z EPOKA GS1 Online
• Roczne informacje
• Wnioski
• Statystyka MojeGS1

EtLog
Wykonawca: Instytutut Logistyki i Magazynowania
Przeznaczenie:

EtLog jest programem umożliwiającym w bardzo łatwy sposób wygenerowanie i wydruk etykiety logistycznej na zwykłej drukarce laserowej. Nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy aby wydrukować etykietę logistyczną zgodną z globalnymi standardami GS1.
Podstawą pracy w programie EtLog jest posługiwanie się wstępnie zaprojektowanymi wzorcami etykiet - szablonami. Są one elementem programu, w którym zapisane są informacje o wyglądzie etykiety i zawartej na niej kolekcji danych. Takie podejście daje wiele korzyści dla użytkownika:
•  bardzo łatwa obsługa programu;
•  wygenerowane kody kreskowe zawsze zmieszczą się między marginesami (kod nie będzie obcięty);
•  w oknie wprowadzania danych aktywne będą tylko pola, w które należy wpisać dane;
•  małe prawdopodobieństwo popełnienia błędów przy wprowadzaniu danych;
•  część danych pobierana jest automatycznie z bazy danych bez udziału operatora.
Z reguły jeden szablon wystarcza dla zaspokojenia potrzeb wielu odbiorców, jednakże jest możliwe przygotowanie w każdej chwili dodatkowego szablonu z inną kolekcją danych. Ilość szablonów, które mogą być używane w programie nie jest ograniczona.
W bazie zapisywane są informacje między innymi o numerze GTIN (Global Trade Item Number), okresu trwałości, hierarchii opakowaniowej.
Program automatycznie generuje unikalny dla każdej jednostki logistycznej numer SSCC (Serial Shipping Container Code) pozwalający na monitorowanie ruchu i lokalizacji jednostki logistycznej (na ogół jest nią paleta).

MaGS1.Q
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Przeznaczenie:

System MaGS1.Q to dedykowane dla magazynów, nowoczesne i wydajne rozwiązanie informatyczne, służące wspomaganiu zarządzaniem procesami zachodzącymi w magazynach. System nadzoruje każde przemieszczenie każdej pozycji magazynowej od momentu przyjęcia jej do magazynu aż do jej wydania z magazynu. Monitorowanie ruchu pozycji magazynowych odbywa się z uwzględnieniem wszystkich jej cech fizycznych i może być proste lub złożone. O monitorowaniu prostym mówimy w przypadku zwykłych przyjęć i wydań wg technologii crossdocking’u. Monitorowanie złożone opiera się o precyzyjnie zdefiniowaną strukturę magazynu i dostępne zasoby ludzkie.

MOBIT
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Przeznaczenie:

Instytut Logistyki i Magazynowania, przy współpracy z firmą KAMIS, przygotował pilotażową aplikację mobilną o nazwie MOBIT, dostępną dla użytkowników telefonów komórkowych z Systemem Android. Intuicyjna w użyciu baza danych podstawowych i dedykowa­nych o produktach, MOJE GS1, pozwala z jednej strony admi­nistrować posiadanymi numerami, a z drugiej strony otworzyć dla klientów, za pomocą telefonów komórkowych, nowy kanał komunikacji. Mogą oni znaleźć tutaj wiele informacji na temat interesujących ich produktów.
Aplikację można pobrać w Android Market (w polu wyszukiwania należy wpisać MOBIT) lub wpisując w przeglądarce telefonu link do pobrania aplikacji dostępny na stronie internetowej: www.mobit.gs1.pl/resources/mobit.apk

MonZa
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Klasa: DSS (Decision Support Systems), SCM (Supply Chain Planning) i Demand Planning
Przeznaczenie:

System do monitorowania i planowania zapasów MonZa służy głównie do generowania harmonogramów dostaw na podstawie prognoz sprzedaży. Jest to także narzędzie analityczno-raportowe pozwalające oceniać efektywność zarządzania zapasami w przedsiębiorstwie. Podstawową funkcjonalnością aplikacji jest automatyczne generowanie listy asortymentów do zamówienia poprzez wskazanie: co, ile i kiedy należy zamówić. Podstawą tworzenia zamówień są algorytmy uzupełniania zapasów, które bazują na prognozach popytu, wyznaczonych w oparciu o modele prognostyczne.
Korzyści
•  zmniejszenie wartości zapasów o ok. 10-40%
•  poprawa dostępności oraz wskaźników poziomu obsługi zamówień -  średni wzrost poziomu realizacji zamówień o ok. 2-15 %
•  uporządkowanie procesów związanych z generowaniem zamówień poprzez, automatyzacje tego procesu oraz wdrożenie czytelnych procedur i procesów,
•  poprawa trafności prognoz o ok. 3-20 % w zależności specyfiki zużycia (rotacji) asortymentów,
•  skrócenie wewnętrznego procesu generowania zamówień do dostawcy - do 50% czasu wewnętrznego,
•  zmniejszenie pomyłek związanych ze złożeniem zamówienia - dla niewłaściwego produktu w nieodpowiedniej ilości,
•  racjonalizacja przesunięć międzymagazynowych - ocena skali przesunięć międzymagazynowych i ich analiza.
•  możliwość optymalizacji czasów realizacji dostaw oraz opóźnień poprzez analizę i monitorowanie realnych czasów dostaw,
•  wprowadzenie czytelnego systemu Monitorowania Zapasów - KPI,
Istotną korzyścią w wyniku wdrożenia jest dobór optymalnego systemu uzupełniania zapasów, który pozwala na zmniejszenie zapasu w przedsiębiorstwie i uwolnienie kapitału zamrożonego w zapasach nadmiernych. Dobór algorytmów odbywa się na każdym indeksie poprzez przeprowadzanie serii symulacji.

T-Scale
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Przeznaczenie:

T-Scale jest to kompleksowe narzędzie wspierające współpracę niezależnych firm w organizacji procesów transportowych. Kluczowym elementem rozwiązania jest elektroniczna platforma umożliwiająca wymianę informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy firmami zaangażowanymi w realizację procesów transportowych. Poszczególne podmioty realizujące działania na platformie T-Scale pełnią określone role. Firmy definiujące potrzeby przewozowe są użytkownikami transportu. Za planowanie przewozów i generowanie skonsolidowanych zleceń transportowych odpowiedzialny jest koordynator transportu, pełniący jednocześnie rolę pośrednika pomiędzy nadawcami ładunków a przewoźnikami. Dodatkowym podmiotem w całym procesie jest Instytut Logistyki i Magazynowania pełniący rolę koordynatora technicznego i merytorycznego. ILiM sprawuje nadzór nad techniczną stroną funkcjonowania platformy, realizuje kwartalne audyty efektowności planowania transportu oraz zapewnia stabilność i bezpieczeństwo rozwiązania.
T-Scale nie jest kolejną giełdą transportową. Zasadniczą przewagą tego rozwiązania jest pełna koordynacja realizowanych procesów celem zrównoważonego wykorzystania dostępnych zasobów transportowych. Co więcej T-Scale bazuje na jednolitych globalnych standardach komunikacji zgodnych z systemem GS1.
T-Scale powstał na bazie doświadczeń badawczych i konsultingowych zespołu ekspertów Instytutu Logistyki i Magazynowania jako odpowiedź na rynkowe potrzeby przedsiębiorstw. T-Scale umożliwia użytkownikom transportu grupowanie potrzeb przewozowych, celem redukcji ponoszonych kosztów transportu. Dzięki proponowanemu rozwiązaniu dostawcy usług transportowych, mają możliwość zwiększenia stopnia wypełnienia ładowności pojazdu oraz eliminacji pustych powrotów.
T-Scale to  prosty sposób dla przedsiębiorstw  na uzyskanie oszczędności oraz na skrócenie czasu wykonywania zadań. Kolejną zaletą jest redukcja natężenia ruchu, czyli zmniejszenie negatywnego wpływu transportu drogowego na środowisko.

T-Traco
Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania, CallFreedom
Przeznaczenie:

T-Traco to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające globalne monitorowanie środków transportu, ładunków oraz komunikację z kierowcami z pominięciem wysokich opłat roamingowych. Dzięki własnym elementom sieci komórkowej oraz integracji z największymi operatorami telefonii komórkowej, system jest w stanie zaoferować korzystne cenowo usługi w zakresie połączeń telefonicznych, przesyłania danych i telemetrii w kraju jak i zagranicą.
Wykorzystanie systemu T-Traco pozwala na kilkunastoprocentową redukcję kosztów monitorowania pojazdów dzięki:
- nielimitowanej liczbie wysyłanych danych o pojeździe i ładunku,
- płaskiej stawce miesięcznej, jednakowej na całym świecie,
- niższej cenie połączeń w roamingu (od 40% do 90% w stosunku do tradycyjnych operatorów).

Podstawowe funkcjonalności systemu T-Traco:
- Pełen track&trace z możliwością kontroli temperatury i wilgotności w czasie rzeczywistym środków transportu jak i kontenerów.
- Komunikacja z kierowcami, śledzenie statusów wraz z systemem alertów, archiwizowanie tras wraz ze wszystkimi zdarzeniami.
- Monitorowanie podstawowych parametrów samochodu (np. prędkość, długości tras).
- Możliwość dokumentowania zdarzeń transportowych (zdjęcie, nagranie video).
 
Podstawą działania systemu jest autorski system telekomunikacyjny oraz własne karty SIM pozwalające na przesyłanie danych oraz korzystanie z połączeń wiodących operatorów telefonii komórkowej na całym świecie.  
System T-Traco powstał na bazie doświadczeń badawczych i konsultingowych zespołu ekspertów Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz spółki CallFreedom jako odpowiedź na rynkowe potrzeby przedsiębiorstw.

Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.