A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Metoda projektowania obiektów logistycznych w aspekcie harmonogramowania procesów transportu wewnętrznego

Autor: dr inż. Konrad Lewczuk
Promotor: prof. dr hab. Tomasz Ambroziak
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawnictwo/Instytucja sprawcza: Politechnika Warszawska
Wydział/Instytut/Katedra: Wydział Transportu / Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
Opis fizyczny: 170 s.
Słowa kluczowe: infrastruktura transportu, harmonogramowanie procesów transportu, magazyny, transport wewnątrzzakładowy, projektowanie przemysłowe, obiekty logistyczne
Abstrakt (j. polski):

Rozprawa poświęcona jest problematyce projektowania obiektów logistycznych takich jak magazyny, centra dystrybucji, terminale przeładunkowe i inne, dla których transport wewnętrzny jest podstawą funkcjonowania. W rozprawie przedstawiono metodę projektowania obiektów logistycznych oraz wskazano teoretyczne i praktyczne aspekty jej stosowania. Metoda projektowania obiektów logistycznych została rozszerzona o zagadnienie harmonogramowania procesów transportu wewnętrznego (PTW) i jego wpływ na parametry technologiczne i kosztowe projektu. Sformułowano zadanie optymalizacyjne harmonogramowania PTW, a następnie zaproponowano algorytm rozwiązania tego zadania, który umożliwia uzyskanie harmonogramu racjonalnego, tj. spełniającego wymagania praktyki. W rozdziale pierwszym rozprawy przedstawiono obiekty logistyczne jako elementy systemów logistycznych lub łańcuchów transportowo-magazynowych. Pozwoliło to na określenie zewnętrznych uwarunkowań wpływających na procesy wewnętrzne zachodzące w obiektach logistycznych. Dokonano identyfikacji i wyodrębnienia obszaru badawczego w drodze przeglądu literatury z zakresu projektowania obiektów logistycznych i z zakresu szeregowania zadań (harmonogramowania). Wskazane zostały elementy procedur opisywane przez różnych autorów oraz wykazano, że proponowane podejście do harmonogramowania procesu transportu wewnętrznego nie jest obecne w literaturze przedmiotu. W rozdziale drugim rozprawy przedstawiono proponowaną metodę projektową, wraz z jej najważniejszymi elementami, tj. formułowaniem zadania logistycznego, kształtowaniem i wymiarowaniem procesu transportu wewnętrznego w obiekcie logistycznym oraz oceną rozwiązań projektowych. Treści rozdziału trzeciego dotyczące technicznych i aplikacyjnych aspektów harmonogramowania PTW pozwoliły na umiejscowienie tego zagadnienia w procedurze projektowej. Rozdział czwarty zawiera sformułowanie zadania optymalizacyjnego harmonogramowania PTW wraz z określeniem zbiorów danych, zmiennych decyzyjnych, ograniczeń i funkcji celu. Algorytm przybliżony rozwiązania zadania został przedstawiony w rozdziale piątym. Rozdziały szósty i siódmy zawierają opis autorskiej aplikacji komputerowej SCHED wraz z odpowiednimi przykładami jej zastosowania. Aplikacja jest implementacją kroków projektowych proponowanej metody projektowania obiektów logistycznych oraz realizuje algorytm interaktywny rozwiązania zadania optymalizacyjnego harmonogramowania PTW. Aplikacja jest narzędziem wspomagającym pracę projektanta.

Typ pracy: doktorska
Publikacja: NIE
Located in: Dysertacja naukowa
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.