Głównym celem pracy była ocena konkurencyjności polskich portów morskich na bałtyckim rynku usług portowych. Praca składa się z 4 rozdziałów, Wstępu oraz Podsumowania i wniosków. W rozdziale 1 przedstawiono wybrane aspekty konkurencyjności usług transportowych na podstawie aktualnej literatury przedmiotu. Autorka omówiła istotę konkurencji, pojęcia i definicje, czynniki determinujące konkurencyjność usług w ty zwłaszcza w odniesieniu do portów morskich. W rozdziale 2 przedstawiono charakterystykę techniczno-eksploatacyjną głównych portów morskich na Bałtyku w latach 2006-2009, w tym: portów skandynawskich, rosyjskich, litewskich i łotewskich oraz portów niemieckich i polskich. W rozdziale 3 autorka dokonała szczegółowej i kompleksowej charakterystyki rynku usług portowych w rejonie Morza Bałtyckiego, w tym m.in. wielkości i struktury przeładunków w badanych portach morskich oraz wdrażanych przez te podmioty koncepcji i programów rozwojowych. Rozdział został opracowany na podstawie bogatych i aktualnych źródłowych materiałów zagranicznych. W rozdziale 4 autorka przeprowadziła szczegółową analizę konkurencyjności polskich portów morskich w rejonie Morza Bałtyckiego. Analizę skoncentrowano na następujących zagadnieniach: czynniki determinujące pozycje konkurencyjną, zakres i jakość świadczonych usług oraz innowacyjne technologie. Autorka, na podstawie przeprowadzonej analizy, dokonała oceny konkurencyjności polskich portów morskich i określiła przewidywane zmiany w funkcjonowaniu tychże portów.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.