Głównym celem pracy było określenie perspektyw rozwoju firmy DHL i UPS na rynku usług kurierskich w Polsce na podstawie oceny jakości świadczonych przez nie usług. Praca składa się z 3 rozdziałów, wstępu i podsumowania. W rozdziale 1 przedstawiono podstawowe aspekty rynku usług kurierskich, w tym m.in. definicje i pojęcia, regulacje prawne. W rozdziale tym przedstawiono także rzetelną i kompleksową charakterystykę rynku usług kurierskich w Polsce zawierającą m.in. opis podmiotów i świadczonych przez nich usług w latach 2008-2012. W rozdziale 2 autorka przeprowadziła szczegółową charakterystykę firm UPS i DHL wg następującego układu: struktury organizacyjne i kapitałowe; zakres działania (rynki i klienci) oraz wielkość i struktura usług w latach 2008-2012. W rozdziale 3 dokonano wnikliwej analizy i oceny działalności badanych firm kurierskich. Na wstępie przedstawiono autorską analizę SWOT dla badanych podmiotów. W dalszej kolejności określono pozycję konkurencyjną firm DHL i UPS na rynku usług kurierskich w Polsce. Następnie dokonano oceny jakości usług świadczonych przez analizowane firmy na podstawie wyników własnych badań ankietowych przeprowadzonych wśród klientów DHL i UPS. W dalszej części rozdziału zaprezentowano podstawowe elementy strategii rozwoju badanych firm kurierskich, w tym m.in. główne przedsięwzięcia rozwojowe ze szczególnych uwzględnieniem nowych rozwiązań technologicznych. Na zakończenie autorka określiła perspektywy rozwoju badanych firm na rynku usług kurierskich w Polsce.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.