Praca składa się z 4 rozdziałów oraz Wstępu i Podsumowania. W rozdziale 1 przedstawiono podstawowe aspekty zrównoważonego rozwoju i sieci „Natura 2000”, w tym ideę, podstawy prawne, politykę UE w tej dziedzinie oraz rozwój infrastruktury transportowej w świetle wymogów programu „Natura 2000”. W rozdziale 2 autor omówił najważniejsze problemy zrównoważonego rozwoju transportu w Europie, prezentując wszechstronne ujęcie problematyki, od wpływu transportu na środowisko naturalne oraz zdrowie i życie człowieka do analizy i oceny polityki transportowej UE w zakresie równoważenia rozwoju transportu w Europie. W rozdziale 3 przedstawiono wybrane europejskie przykłady, przyjaznych dla środowiska, projektów infrastrukturalnych i rozwiązań organizacyjnych. Rozdział opracowano na podstawie bardzo bogatego materiału faktograficznego z kilku krajów europejskich (Szwecja, Szwajcaria, Niemcy i Austria). W rozdziale 4 autor omówił podstawowe aspekty rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce w świetle wymogów zrównoważonego rozwoju, w tym głównie wymogów programu „Natura 2000”. Przedstawiono realizowane i planowane projekty infrastrukturalne i sposoby rozwiązywania konfliktów między potrzebami budowy infrastruktury a wymogami ochrony środowiska. Na podkreślenie zasługuje fakt przeprowadzenia analizy i oceny wybranych projektów rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce pod kątem wpływu na środowisko naturalne. Na zakończenie autor określił priorytety rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce w świetle konieczności ograniczania negatywnego wpływu transportu na środowisko oraz zdrowie i życie człowieka.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.