Analiza logistyki wewnętrznej nasion w polskich ogrodniczych firmach nasiennych i możliwości jej optymalizacji.
Projekt obejmie liczące się na rynku polskie ogrodnicze firmy nasienne, reprezentujące trzy typy przedsiębiorstw, pod względem polityki marketingowej: ukierunkowane głównie na rynek profesjonalny, ukierunkowane głównie na rynek amatorski oraz ukierunkowane na oba te sektory rynku. Badanie logistyki wewnętrznej obejmie przepływ nasion od momentu wykupu ich przez przedsiębiorstwo od plantatorów do ich spedycji w opakowaniach detalicznych. Na podstawie przeprowadzonej syntezy wyników zostaną opracowane aplikacyjne wytyczne i rekomendacje mające na celu usprawnianie logistycznej obsługi klienta, a w efekcie kształtowanie trwałej przewagi konkurencyjnej. Planowany projekt jest o tyle cenny, że nigdy w polskim sektorze nasion ogrodniczych nie były prowadzone tego typu badania, a ich wyniki pozwolą na wskazanie kierunków i czynników przewagi konkurencyjnej w zakresie logistyki wewnętrznej przedsiębiorstw tego sektora. Jest o tyle ważne, że w chwili obecnej, dzięki skuteczniejszym działaniom marketingowym krajowy, rynek nasion ogrodniczych dla profesjonalistów w ponad 80%, a dla amatorów w ponad 20% został opanowany przez podmioty zagraniczne.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.