A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Model wyznaczania wzrostu kosztów transportu dla firmy Schenker z tytułu wprowadzenia elektronicznego systemu poboru opłat za użytkowanie dróg w Polsce oraz algorytm i tabela rozliczeń opłat drogowych z klientami

Podmiot zlecający: Schenker Sp. z o.o
Wykonawca: Politechnika Warszawska
Wydział/Katedra/Zakład: Wydział Transportu / Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
Zasięg terytorialny: krajowy
Czas realizacji projektu: 2011
Główny cel projektu:
  • Wyliczenie wzrostu kosztów transportowych Schenkera obliczone na podstawie zbudowanego modelu (algorytmu) rozliczeń Schenkera z przewoźnikami;
  • Zaproponowanie tabeli opłat (kilogramowo – odległościowej) dla klientów Schenkera opracowanej w oparciu o zbudowany model (algorytm) rozliczeń z klientami Schenkera;
  • Zbudowanie modelu (algorytmu) umożliwiającego indywidualnym klientom wyli­cze­nie prognozowanych kosztów z tytułu użytkowania płatnych dróg w systemie dystry­bucji Schenkera po wprowadzeniu danych o przesyłkach tj. wagi i danych adresowych punktu nadania i odbioru przesyłki.
Opis projektu:

W ramach opracowania dokonano:

  • Przedstawienia założeń elektronicznego systemu opłat drogowych w Polsce obejmujących identyfikację dokumentów wprowadzających system elektronicznego poboru opłat drogowych, charakterystykę dróg krajowych objętych opłatą elektroniczną oraz wielkość stawek za przejazd płatnymi odcinkami dróg.
  • Opracowania modeli wyznaczania zmian opłat drogowych po wprowadzeniu elektronicznego systemu opłat drogowych w Polsce w systemie logistycznym firmy Schenker. W zakresie opracowania przygotowano:
  • Model wyznaczania całkowitego wzrostu opłat drogowych w systemie logis­tycznym firmy Schenker;
  • Modele wyznaczenia rekompensat wzrostu opłat drogowych dla przewoź­ni­ków;
  • Model alokacji wzrostu opłat drogowych do przesyłek obsługiwanych przez firmę Schenker;
  • Kalkulator kosztów z tytułu opłat drogowych dla klientów firmy Schenker.
  • Wyniki uzyskane z modeli wyznaczania zmian opłat drogowych po wprowadzeniu elektronicznego systemu opłat drogowych w Polsce w systemie logistycznym firmy Schenker. Wyniki dotyczyły:
  • wzrostu opłat drogowych dla samochodowych przewozów krajowych obsłu­giwanych przez firmę Schenker;
  • wysokości rekompensat wzrostu opłat drogowych dla przewoźników obsłu­gujących przewozy między terminalami firmy Schenker;
  • wysokości rekompensat wzrostu opłat drogowych dla przewoźników reali­zujących przewozy dowozowo-odwozowe w systemie logistycznym firmy Schenker;
  • wariantów zmian stawek przewozowych firmy Schenker rekompensujących wzrost kosztów korzystania z dróg krajowych.
Wdrożenie: TAK
Schenker Sp. z o.o
Słowa kluczowe: eloktroniczny system poboru opłat, Schenker, koszty transportu, algorytmy, rekompensata wzrostu opłat drogowych
Located in: Projekt komercyjny
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.