A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Ocena zdolności przeładunkowej portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu

Podmiot zlecający: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA
Wykonawca: Akademia Morska w Szczecinie - Izabela Kotowska, Uniwersytet Szczeciński - Marta Mańkowska, Michał Pluciński,
Zasięg terytorialny: krajowy
Czas realizacji projektu: 2010
Główny cel projektu:

Właściwe określenie kierunków polityki inwestycyjnej realizowanej we współczesnych portach morskich wymaga precyzyjnej identyfikacji posiadanej podaży usług portowych. Do identyfikacji tej wykorzystuje się wskaźniki zdolności przeładunkowej (przepustowej) portu morskiego. Umiejętność obliczania cząstkowej zdolności pozwala również określić na jakim etapie portowego procesu usługowego pojawia się wąskie gardło ograniczające wyższą zdolność innych elementów tego procesu (urządzenia przeładunkowe/place i magazyny/środki transportu zaplecza). Umożliwia ona również przeprowadzenie analizy historycznej zmieniającej się w czasie podaży usług portowych. Celem głównym projektu było zatem wypracowanie kompleksowej metodyki oraz na jej podstawie dokonanie oceny zdolności przeładunkowej zespołu portowego Szczecina i Świnoujścia.

Opis projektu:

Przygotowane opracowanie to kompleksowe podejście do oceny zdolności przeładunkowej portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu (w części znajdującej się w gestii Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.). Składa się ono z pięciu rozdziałów poruszających zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne podjętej tematyki.
W rozdziale 1 przedstawiono pojęcia zdolności przeładunkowej a także scharakteryzowano główne czynniki wpływające na wspomnianą zdolność. W rozdziale 2 zaprezentowano metodologię oceny zdolności przeładunkowej portu morskiego. Rozdział 3 poświęcono charakterystyce badanego zespołu portowego Szczecin – Świnoujście, ze szczególnym uwzględnieniem głównych przeładowców oraz wielkości i struktury realizowanych przez nich przeładunków. W końcowych rozdziałach pracy przedstawiono zdolność przeładunkową dla poszczególnych rejonów przeładunkowych badanych portów morskich (rozdział 4) oraz wpływ jaki wywrą na tę zdolność realizowane w obecnej perspektywie finansowej UE inwestycje portowe (rozdział 5).

Wdrożenie: NIE
Słowa kluczowe: porty morskie, zdolność przeładunkowa
Located in: Projekt komercyjny
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.