Artykuł dotyczy traceability (śledzenia produktów) w opakowalnictwie.
Artykuł dotyczy projektu "Traceability w ochronie zdrowia", realizowanego przez Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu. Projekt ten ma na celu wypracowanie dobrych praktyk w zakresie śledzenia produktów leczniczych i wyrobów medycznych, od surowców, poprzez produkcję i dystrybucję, do zużycia, z wykorzystaniem globalnych, docelowych standardów i rozwiązań.
Artykuł na temat zastosowani aautomatycznej identyfikacji w służbie zdrowia. Zastosowanie uzgodnionych i ustandaryzowanych rozwiązań pozwala na osiągnięcie daleko idących korzyści. Dzięki wykorzystaniu obecnych na rynku od lat i sprawdzonych w innych sektorach gospodarczych rozwiązań, możliwe jest zwiększenie bezpieczeństwa pacjenta, poprawa efektywności działania firm, a także zagwarantowanie identyfikowalności produktów w całym łańcuchu dostaw.
Publikacja dotyczy pilotażowego projektu SPOCS, który umożliwia przetestowanie nowej technologii informatycznej zbudowanej w celu ułatwienia świadczenia usług transgranicznych we Wspólnocie Europejskiej. W krajach pilotujących zbudowane zostały Punkty Kontaktowe drugiej generacji wykorzystujące obecną we Wspólnocie infrastrukturę informatyczną do łatwego rozpoczęcia świadczenia usług transgranicznych. SPOCS (www.eu-spocs.eu) dostarcza łatwy i bezproblemowy dostęp online do transgranicznych procedur administracyjnych realizowanych w oparciu o istniejącą narodową infrastrukturę.
Artykuł poświęcony kondycji polskiego rynku transportu i logistyki.
During continuous market competition, focusing on the customer service level, lead times and supply flexibility is very important to analyze the efficiency of transport processes. Transport processes are a key process that provides physical material flow in enterprises and the supply chain. This chapter presents problems of transport processes, taking into account the specifics of manufacturing and service enterprises. This chapter contains both theoretical aspects concerning transport in the supply and distribution processes, as well as descriptions of the most commonly used solutions in business practice.
Kompleksowo omówiono różne gałęzie transportu: infrastrukturę, technologie przewozu, rynek transportowy, przedsiębiorstwo, marketing, spedycję, logistykę i branżę TSL. Uwzględniono wszystkie zmiany związane z procesem dostosowania transportu do wymagań Unii Europejskiej.
Opracowanie koncentruje się na opisie działalności oferentów funkcjonujących na krajowym rynku usług TSL, ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych czynników ich przewagi konkurencyjnej oraz zakresu świadczonych usług. Podstawę źródłową stanowią wyniki badań bezpośrednich, które przeprowadzono na celowo dobranej grupie 168 przedsiębiorstw. 64% próby stanowiły firmy sektora TSL, a 36% ─ usługobiorcy logistyczni. Do opracowania wyników wykorzystano podstawowe metody statystyki opisowej. Większość usługodawców to podmioty o międzynarodowym zasięgu z bogatą paletą usług dopasowanych do potrzeb różnych segmentów rynku. Ich podstawowym źródłem dochodów są transport drogowy i spedycja. Doświadczenie logistyczne i kompleksowość obsługi to główne wyróżniki ich oferty rynkowej. Operatorzy logistyczni to podmioty o znaczącym i stale rosnącym wpływie na gospodarkę rynkową. Ich cechą charakterystyczną jest elastyczne podejście do klienta oraz efektywna realizacja procesów logistycznych. Na badanym rynku maleje znaczenie standardów logistycznych jako czynników różnicujących kompetencje oferentów. W najbliższym czasie można spodziewać się wzrostu znaczenia marketingu w działalności usługodawców logistycznych.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.