Celem głównym badań był identyfikacja i ocena przemian w obsłudze transportowej polskiego handlu zagranicznego, jakie dokonały się w latach 2000-2010.
Sektor transportowy odgrywa służebną rolę w obsłudze potoków handlowych, odpowiadając za ich przemieszczanie. Zmiany w strukturze kierunkowej i przedmiotowej polskiego handlu, a także przekształcenia jakim uległ sam sektor transportowy w Polsce, przyczyniły się do znaczących zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze wspomnianych potoków handlowych. Badania przeprowadzono w dwóch etapach. W pierwszym etapie badań uwagę skupiono na analizie przemian jakie zaszły w wielkości i strukturze PHZ na przestrzeni ostatnich 20 lat (w okresie bezpośrednio przed oraz po akcesji Polski do UE). W ujęciu teoretycznym scharakteryzowano również rolę poszczególnych gałęzi transportu w wymianie międzynarodowej. Analizie poddano również miejsce wspomnianych form transportu w polskim systemie transportowym oraz w obsłudze polskiego handlu zagranicznego. Drugi etap badań w całości został poświęcony szczegółowej analizie udziału poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków polskiego handlu zagranicznego (PHZ), przez pryzmat wielkości oraz struktury przedmiotowej i geograficznej wykonywanych przewozów w komunikacji międzynarodowej. Na tym etapie badań dokonano również wnikliwiej oceny wpływu polityki transportowej Unii Europejskiej (UE) na wielkość i strukturę gałęziową przewozów w obsłudze ładunków PHZ.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.