A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Rozwój i wdrażanie standardów GS1 do celów identyfikacji produktów i zarządzania danymi w handlu wielokanałowym

Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Program/Priorytet: Temat statutowy S-3727-0-2014
Rodzaj: praca badawcza realiz. w ramach dział.statutowej
Czas realizacji badania: 2014
Główny cel badania:

Rozwój ekosystemu wokół standardów GS1 dla obszaru e-commerce/m-commerce.

Opis:

Działania realizowane w temacie są skupione wokół dokumentu ILiM-GS1 PL w Mobile/E-commerce zaktualizowanego we wrześniu 2014 roku i zatwierdzonego przez Radę Systemu GS1 w Polsce. Według aktualnej wersji dokumentu cel strategiczny na lata 2014-2015 to w obszarze Internetu i Mobile, w nadchodzących latach, to uczynienie z numeru GTIN podstawowego identyfikatora produktów w Internecie, pozwalającego na jednoznaczne zidentyfikowanie produktu i dotarcie do zestawu wiarygodnych  danych produktowych.
Cel operacyjny to budowa bazy „Produkty w Sieci”, agregującej dane o produktach oznaczonych numerem GTIN, pochodzących z różnych źródeł i udostępnianej szerokiemu gronu odbiorców.

Temat obejmował 3 zadania:
1.  Badania potrzeb i rozwoju narzędzi wspierających zastosowanie standardów GS1 w branży e-commerce
2.  Badania, projektowanie i wdrażanie pilotażowych rozwiązań w obszarze B2C,
3.  Rozwój ekosystemu firm oraz bazy informacji o produktach okodowanych

Do najważniejszych osiągnięć poznawczych realizowanego tematu zaliczyć należy:
1. Zbadanie możliwości wdrożenie GTIN jako podstawowego identyfikatora produktów w Internecie w tym możliwości ich wykorzystania w ramach fragmentów rozszerzonych (rich snippets) oraz narzędzi komercyjnych
2.  Zaprojektowanie efektywnych algorytmów i mechanizmów, umożliwiających gromadzenie unikalnych numerów GTIN i Nazw Produktów obecnych na rynku w Polsce,

Do najważniejszych efektów o zastosowaniach praktycznych wynikających z realizacji tematu należy zaliczyć:
1.  Strategię działania ILiM-GS1 Polska w obszarze handlu wielokanałowego,
2. Wypracowanie w ramach Krajowej Grupy Roboczej stanowiska odnośnie zasad przekazywania informacji w związku ze sprzedażą żywności przez Internet (Rozporządzenie UE 1169/2011),
3.   Zaawansowanie prac dotyczących wypracowania standardów opisów produktów dla sektora e-handlu w 2 branżach (DIY, Obuwie)

Słowa kluczowe: handel, AI, automatyczna identyfikacja, identyfikacja produktów, badania, GS1, GTIN, handel wielokanałowy, standardy, standardy GS1
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.