A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Rozwój i wdrażanie standardów GS1 do celów identyfikacji produktów i zarządzania danymi w handlu wielokanałowym w 2015 roku (e-commerce, m-commerce)

Wykonawca: Instytut Logistyki i Magazynowania
Program/Priorytet: Temat statutowy S-3901-0-2015
Rodzaj: praca badawcza realiz. w ramach dział.statutowej
Czas realizacji badania: 2015
Główny cel badania:

Umiejscowienie numeru GTIN jako podstawowego identyfikatora produktów w Internecie.

Opis:

Opis zrealizowanych prac:
• Prace badawcze i rozwojowe dotyczące rozwoju narzędzi i ekosystemu wokół bazy „produkty w sieci”,
• Działania w zakresie standaryzacji, podnoszenia jakości danych oraz edukacji i komunikacji.

Opis najważniejszych osiągnięć:
• Przeprowadzenie eksperymentów badawczych (wspólnie z partnerami) mających na celu ocenę wpływu wdrożenia znaczników schema.org zawierających numer GTIN na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach,
• Publikacja Poradnika Użytkownika „Kody kreskowe w eCommerce” pod patronatem Izby eCommerce i Google Polska,
• Pilotaż mechanizmu zgłaszania działań niepożądanych leków z Urzędem Rejestracji Leków
• Zaprojektowanie algorytmów i mechanizmów, które umożliwiły zgromadzenie zaagregrowanie 5,5 mln unikalnych numerów GTIN i Nazw Produktów obecnych na rynku w Polsce,
•  Kontynuacja prac dotyczących wypracowania standardów opisów produktów dla sektora e-handlu w 2 branżach (DIY, Obuwie)

Wykorzystanie uzyskanych wyników:
•  Poradnik Użytkownika „Kody kreskowe w eCommerce” jest opracowaniem dla producentów i sklepów internetowych, które może wpłynąć na wdrożenie standardów GS1 przez te podmioty,
•  Dane dotyczące 5,5 mln unikalnych numerów GTIN i Nazw Produktów będą wykorzystane do dalszych badań i projektowania usług wspierających rynek e-commerce,
• Eksperymentów badawczych mające na celu ocenę wpływu wdrożenia znaczników schema.org zawierających numer GTIN na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach mogą pomóc sklepom internetowym w zrozumieniu wartości płynącej z wdrożenia standardów.

Słowa kluczowe: B2C, handel elektroniczny, technologie mobilne, e-commerce, AI, automatyczna identyfikacja, handel wielokanałowy, standardy GS1, zarządzania danymi
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.