Umiejscowienie numeru GTIN jako podstawowego identyfikatora produktów w Internecie.
Opis zrealizowanych prac:
• Prace badawcze i rozwojowe dotyczące rozwoju narzędzi i ekosystemu wokół bazy „produkty w sieci”,
• Działania w zakresie standaryzacji, podnoszenia jakości danych oraz edukacji i komunikacji.
Opis najważniejszych osiągnięć:
• Przeprowadzenie eksperymentów badawczych (wspólnie z partnerami) mających na celu ocenę wpływu wdrożenia znaczników schema.org zawierających numer GTIN na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach,
• Publikacja Poradnika Użytkownika „Kody kreskowe w eCommerce” pod patronatem Izby eCommerce i Google Polska,
• Pilotaż mechanizmu zgłaszania działań niepożądanych leków z Urzędem Rejestracji Leków
• Zaprojektowanie algorytmów i mechanizmów, które umożliwiły zgromadzenie zaagregrowanie 5,5 mln unikalnych numerów GTIN i Nazw Produktów obecnych na rynku w Polsce,
• Kontynuacja prac dotyczących wypracowania standardów opisów produktów dla sektora e-handlu w 2 branżach (DIY, Obuwie)
Wykorzystanie uzyskanych wyników:
• Poradnik Użytkownika „Kody kreskowe w eCommerce” jest opracowaniem dla producentów i sklepów internetowych, które może wpłynąć na wdrożenie standardów GS1 przez te podmioty,
• Dane dotyczące 5,5 mln unikalnych numerów GTIN i Nazw Produktów będą wykorzystane do dalszych badań i projektowania usług wspierających rynek e-commerce,
• Eksperymentów badawczych mające na celu ocenę wpływu wdrożenia znaczników schema.org zawierających numer GTIN na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach mogą pomóc sklepom internetowym w zrozumieniu wartości płynącej z wdrożenia standardów.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.