Głównym celem pracy była analiza i ocena funkcjonowania kolei dużych prędkości w Europie i na tej podstawie opracowanie rekomendacji dla wdrożenia tego modelu przewozów w Polsce. Praca składa się z 3 rozdziałów oraz Wstępu i Podsumowania.W rozdziale 1 przedstawiono podstawowe aspekty funkcjonowaniem kolei dużych prędkości (KDP) w Europie, w tym m.in.: podstawowe pojęcia i definicje; charakterystyka techniczno-eksploatacyjna KDP; regulacje prawne oraz genezę, przesłanki i historię tworzenia kolei dużych prędkości w Europie. W rozdziale 2 omówiono funkcjonowanie kolei dużych prędkości we Włoszech, Francji i Hiszpanii, wg następującej struktury: genezę, historię tworzenia i modele KDP; charakterystykę infrastruktury technicznej oraz wielkość przewozu osób kolejami dużych prędkości w latach 2006-2011/2012. Cały rozdział opracowano na podstawie bogatych oraz aktualnych materiałów zagranicznych. W rozdziale 3 autor określił perspektywy rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce, w tym m.in.: uwarunkowania przestrzenne i główne założenia budowy; model KDP w Polsce; analiza SWOT dla KDP w Polsce oraz spodziewane korzyści społeczne i ekonomiczne z tytułu planowanej budowy kolei dużych prędkości w Polsce.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.