W 2010 roku wydłużono światowy serwis statków oceanicznych Maersk, dzięki czemu największe kontenerowce świata płynące z Dalekiego Wschodu zawijają bezpośrednio do Gdańska. Wydarzenie to zreorganizowało łańcuch dystrybucyjny kontenerów importowanych z Azji do różnych destynacji w Regionie Morza Bałtyckiego. Spedytorzy mogą wybierać między portami w Rotterdamie, Hamburgu, Bremerhaven i Gdańsku. Kolejne posunięcie mające zwiększyć atrakcyjność logistyczną Pomorza to rozpoczęcie budowy Pomorskiego Centrum Logistycznego na zapleczu DCT. Artykuł omawia te zmiany i ich skutki dla gospodarki Polski.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.