Wdrożenie innowacyjnych kodów GS1 DataBar w sieci Biedronka jako przykład dbałości o bezpieczeństwo produktów i klientów
Autor: Frąckowiak Piotr
Źródło: Logistyka 2014 nr 1, s. 69-71
Rok wydania: 2014
Streszczenie: Aby być zgodnym z wymaganiami prawnymi oraz rosnącymi oczekiwaniami klientów w akresie jakości świeżej żywności, sieć Biedronka wdrożyła identyfikację poprzez numery GTIN. Dzięki nowej generacji kodów kreskowych sieć Biedronka zarządza datami ważności produktów w sposób zautomatyzowany. Wprowadzenie rozwiązania opartego o standardy GS1 pozwala zapewnić klientów, że produkty, które kupują, spełniają najwyższe wymogi jakościowe.
Biedronka wprowadza kody GS1 DataBar Rozszerzone na produkty o stałej i zmiennej masie. Znakowane są: mięso, drób, świeże sałatki, chleb, wyroby mleczarskie i ryby. W kodzie kreskowym GS1 DataBar zakodowane są następujące informacje: numer produktu GTIN, data ważności, masa netto i oznaczenie partii produkcyjnej. Głównym celem wdrożenia było zagwarantowanie, że produkt przeterminowany nie zostanie sprzedany klientowi. Drugim celem jest wspieranie ewentualnego procesu wycofania produktów o nieodpowiedniej jakości, jeżeli taka konieczność zaistnieje.
Słowa kluczowe: AI, automatyczna identyfikacja, kody kreskowe, GS1, wdrożenia, GS1 DataBar