A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Klaster intermodalny jako przykład inicjatywy jednostki badawczej

Autor: Stajniak Maciej, Hajdul Marcin
Źródło: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 2014 z. 165, s. 111-119
Rok wydania: 2014
Streszczenie:

Polska, ze względu na swoje położenie geograficzne, może wykorzystywać praktycznie wszystkie gałęzie transportu do realizacji przewozów intermodalnych. Niestety, pomimo wielu prób rozwoju przewozów intermodalnych, ich udział w Polsce jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Sytuacja ta, połączona ze wzrostem wymiany towarowej, powoduje, że coraz więcej dróg osiąga swoją maksymalną przepustowość, a efektywna i skuteczna organizacja procesów transportowych staje się coraz trudniejsza lub praktycznie niemożliwa. Problematyka rozwoju transportu intermodalnego w Polsce jest bardzo złożona. Istnieje wiele barier natury prawnej, administracyjno-organizacyjnej, ekonomiczno-finansowej czy techniczno-technologicznej, utrudniających większe wykorzystanie przewozów intermodalnych. Bariery te zostały zidentyfikowane w ramach wielu prac realizowanych przez Instytut Logistyki i Magazynowania, który opracował koncepcję utworzenia Polskiego Klastra Transportu Intermodalnego.
   Główną ideą klastra jest zintensyfikowanie działań zmierzających do rozwoju przewozów intermodalnych w Polsce.

Słowa kluczowe: transport intermodalny, klastry, Instytut Logistyki i Magazynowania
Located in: Publikacja
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.