Procesy logistyczne w handlu tradycyjnym i w e-handlu przebiegają w analogiczny sposób. Różnic należy upatrywać w rodzaju i skali problemów, które pojawiają się w poszczególnych etapach procesów logistycznych. Wspomniane w niniejszym artykule problemy, stanowiące jednocześnie o odmienności logistyki e-commerce w stosunku dla logistyki handlu tradycyjnego, determinują konieczność budowania odpowiednich, dedykowanych dla e-handlu rozwiązań, zarówno w zakresie realizacji usług logistycznych (i nie tylko), jak również w zakresie wsparcia informatycznego. Oferta operatorów logistycznych w tym zakresie jest coraz bardziej rozbudowana i w coraz większym stopniu spełnia oczekiwania firm wykorzystujących handel elektroniczny jako kanał sprzedaży.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.