Klastry są dziś powszechnie uważane za ważne narzędzie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i całych gospodarek. Z tego powodu cieszą się wzrastającym zainteresowaniem polityków, przedsiębiorców i naukowców starających się zgłębić przesłanki ich sukcesu i wykorzystać je do poprawy kondycji różnych sektorów i branż. Powstające organizacje i inicjatywy klastrowe zrzeszają podmioty starające się świadomie budować swoją przewagę konkurencyjną i wspólnie radzić sobie z pojawiającymi się wyzwaniami. Wśród tysięcy takich organizacji w Europie, tylko niektóre mają szansę długoterminowego rozwoju i wykazania się rzeczywistym sukcesem biznesowym - jego warunkiem jest bowiem umiejętność dostosowania swojej oferty do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstw tak, aby tworzyć dla nich wartość dodaną. Niniejsza publikacja to ważne źródło inspiracji i praktycznych pomysłów w tym zakresie. Dzięki przedstawionemu wachlarzowi możliwych kierunków działania pozwoli każdej organizacji klastrowej na stworzenie wartościowej oferty dla członków klastra. (fragment tekstu)
Publikacja została przygotowana w ramach przedsięwzięcia Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pn.: Polskie klastry i polityka klastrowa, realizowanego pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki. Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu systemowego PARP Rozwój zasobów ludzkich poprzez promowanie wiedzy, transfer i upowszechnianie innowacji z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie 2.1.3.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.