Głównym celem opracowania jest próba oceny wybranych aspektów działalności marketingowej usługodawców logistycznych. W badaniu skoncentrowano się na określeniu: miejsca marketingu w strukturze organizacyjnej, sposobu organizacji służb marketingowych, stosunku respondentów do badań rynku oraz udziału nakładów ponoszonych na marketing w wydatkach ogółem. Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie badań bezpośrednich, które przeprowadzono przy wykorzystaniu ankiety elektronicznej w trybie online. W badaniu uczestniczyło 107 podmiotów reprezentujących branżę TSL. Z badań wynika, że marketing nie odgrywa znaczącej roli w przedsiębiorstwach sektora TSL. Traktowany jest jako funkcja pomocnicza oraz narzędzie wsparcia sprzedaży. Świadczy to o słabej orientacji marketingowej usługodawców logistycznych. W branży obowiązuje model sprzedażowy bez wyraźnie zarysowanej koncepcji marketingowej. Jest to typowy sposób działania nie tylko małych, ale i średnich przedsiębiorstw transportowo-logistycznych. Duzi usługodawcy logistyczni częściej posiadają wyodrębnione komórki marketingu. Przeważnie działania marketingowe zorganizowane są w oparciu o najprostsze kryterium funkcji. Za podstawową barierę rozwoju marketingu można uznać niski poziom wydatków na działalność marketingową. Należy jednak podkreślić, że firmy uczestniczące w badaniu zainteresowane są poprawą swojej pozycji rynkowej, m.in. poprzez zwiększenie nakładów na marketing.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.