A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

The impact of innovativeness of logistics service providers on their relationships with customers

Autor: Niestrój Krzysztof, Świtała Marcin
Źródło: Gospodarka Materiałowa i Logistyka 2015 nr 8, s. 2-10
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: PWE
Miejsce wydania: Warszawa
Streszczenie:

Artykuł przedstawia wyniki badań nakierowanych na ustalenie wpływu innowacji usługodawców logistycznych na ich relacje z klientami. W badaniach wyróżniono pięć rodzajów innowacji, tj.: produktowe, procesowe (w tym informatyczne), dotyczące komunikacji marketingowej, organizacyjne oraz CSR i porównano siłę wpływu każdego z nich na wspomniane relacje. Dla zapewnienia wysokiej jakości badań zastosowano metodę triangulacji danych, która polegała na zebraniu opinii obydwu stron relacji, czyli usługodawców oraz ich klientów. Próby badawcze liczyły odpowiednio: 55 usługodawców logistycznych oraz 101 przedsiębiorstw zajmujących się produkcją lub handlem. Uzyskane w toku badań wyniki dowodzą dużego, choć zróżnicowanego znaczenia poszczególnych rodzajów innowacji w budowaniu długotrwałego partnerstwa logistycznego (największe znaczenie mają innowacje produktowe).

Słowa kluczowe: innowacje, innowacyjność, usługodawcy logistyczni, relacje w łańcuchu dostaw
Located in: Publikacja
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.