Problematyka społecznej odpowiedzialności biznesu jest od wielu lat przedmiotem dyskusji teoretyków i praktyków. Oba środowiska zgadzają się co do istoty CSR jednak z różnym natężeniem akcentują poszczególne obszary działań firm i ich istotność. W różny również sposób dochodzi do implementacji tej filozofii w rzeczywistości gospodarczej, a jej zakres jest niejednorodny. W związku z tym istotnym wydaje się być porównanie standardów stosowanych w organizacjach : praktyk i sposobów prowadzących w efekcie do realizacji filozofii CSR.
W artykule zidentyfikowane zostały działania w obszarze CSR wdrożone wśród dwóch usługodawców logistycznych. Celem niniejszej publikacji jest wskazanie tendencji
w obszarze zachowań prospołecznych (podobieństw i różnic) wśród operatorów logistycznych. Podstawą analizy stały się zapisy normy ISO 26000. Analiza dokonana została w oparciu o obserwacje celowo wybranych organizacji: Firmę Raben i Schenker. Podmioty te nie tylko świadczą usługi o podobnym charakterze, działają na podobnym obszarze
i w podobnym zakresie, lecz również jako globalni operatorzy logistyczni realizują w swych organizacjach politykę społecznej odpowiedzialności biznesu.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.