Dynamiczne zmiany, których jesteśmy świadkami w ostatnich latach sprawiają, że celem prowadzenia działalności gospodarczej nie jest jedynie generowanie zysku, lecz coraz częściej również wykazywanie się troską o szeroko rozumiane środowisko i interesariuszy. Przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności sprawia, że podmioty decydujące się na wdrożenie tej filozofii mogą, dzięki swym działaniom w sposób realny wpływać na otaczające je rzeczywistość, uniknąć nadmiernej fluktuacji wśród zatrudnianych pracowników, uzyskać oszczędności dzięki wdrożonym procedurom i budować pozytywny wizerunek swej marki w oczach coraz to bardziej świadomych konsumentów. Do 6 grudnia 2014 roku wdrażanie społecznej odpowiedzialności było dobrowolną decyzją wszystkich podmiotów funkcjonujących na globalnym rynku. Kwestia ta ulega jednak zmianie dotykając obecnie duże podmioty i grupy za sprawą Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE z dnia 22 październik, która zobowiązuje je do ujawniania informacji niefinansowych i odnoszących się do różnorodności . To sprawia, że wdrażanie filozofii CSR w Unii Europejskiej staje się priorytetem dla polityków, którzy podejmują działania zmierzające do zobowiązania firm do świadomego postępowania względem środowiska i interesariuszy.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.