Artykuł podejmuje problem związany z określeniem roli, jaką odgrywają klienci rynku TSL w rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Celem artykułu jest próba dokonania klasyfikacji klientów rynku TSL ze względu na ich postawę wobec inicjowania innowacji wdrażanych przez usługodawców logistycznych. Aby zrealizować założony cel badawczy dokonano analizy wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie klientów usługodawców logistycznych z wykorzystaniem analizy korelacji oraz metody drzew klasyfikacyjnych. W wyniku przeprowadzonej analizy ustalono, iż szczególną rolę w zakresie rozwoju innowacyjności usługodawców logistycznych pełni niewielka grupa klientów, którzy aktywnie inicjują innowacje usługo-dawców logistycznych w zakresie oferowanej obsługi logistycznej.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.