A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

The impact of e-commerce on warehouse operations

Autor: Żuchowski Wiktor
Źródło: LogForum 2016 nr 1, s. 95-101
Rok wydania: 2016
Streszczenie:

Często spotykane są opinie, dotyczące nietypowości magazynów przeznaczonych do obsługi handlu elektronicznego, najczęściej rozpowszechniane przez dostawców nowoczesnego wyposażenia technologicznego czy projektantów takich rozwiązań. Oczywiście w przypadku nowo powstających obiektów wskazane jest rozważenie innowacyjnych technologii, zwłaszcza w zakresie kompletacji. Jednak w wielu przypadkach różnice pomiędzy "standardowymi" magazynami, obsługującymi przykładowo rynek samochodowych części zamiennych, a magazynami, które są przygotowane do obsługi detalicznych zamówień składanych elektronicznie są pomijalne. Skala różnic pomiędzy istniejącymi "standardowymi" magazynami a magazynami przystosowanymi do obsługi e-commerce jest zależna od branży i obsługiwanego przekroju klientów.
Metody: Na podstawie doświadczeń oraz przykładowych przedsiębiorstw przeanalizowane zostały dwa przypadki wpływu hipotetycznego wdrożenia e-commerce na organizację i technologię magazynową.
Wyniki: Wprowadzenie e-commerce do magazynu będzie skutkowało zmianami odpowiednimi do poprzednio obsługiwanych zleceń. Uogólniając magazyny obsługujące rynek detaliczny są w zasadzie przygotowane do obsługi zamówień elektronicznych przeciwieństwie do magazynów przyprodukcyjnych. Wprowadzenie w tym przypadku bezpośredniej sprzedaży detalicznej będzie wiązało się ze znacznym nakładem środków.
Wnioski: Nie można jednoznacznie określić, że wprowadzenie e-commerce w magazynie to rewolucja dla jego pracowników i kierownictwa. Jest to zależne od rynków, na których operuje przedsiębiorstwo, oraz od klientów, których przed wprowadzeniem e-commerce magazyn obsługiwał.

Słowa kluczowe: gospodarka elektroniczna, e-commerce, handel elektroniczny
Located in: Publikacja
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.