Rozdział 4 publikacji "Usuwanie z dna Bałtyku utraconego przez rybaków i zalegającego sprzętu połowowego: Raport końcowy z realizacji projektu", Warszawa, Fundacja WWF Polska 2015.
Praca wykonana w ramach umowy nr 1/6/MK/15 z dnia 15.06. 2015 r. pomiędzy Fundacją WWF Polska a Instytutem Morskim w Gdańsku dotycząca testowania przydatności techniki RFID.
W artykule przedstawiono wyniki badań efektywności oraz skuteczności identyfikacji przy pomocy technologii RFID w wybranych procesach realizowanych w sklepie z materiałami budowlanymi, należącym do działającej w Polsce sieci handlowej sektora DIY. Celem badań było sprawdzenie skuteczności odczytu znaczników RFID oraz określenie efektywności procesu w porównaniu z zastosowaniem klasycznych kodów kreskowych lub też wykonywania zadanych czynności manualnie. Dla potrzeb badań oznakowano wszystkie dostępne na terenie sklepu produkty (160 000 szt.), dokonano doboru komponentów sprzętowych systemu oraz ich integracji z istniejącym środowiskiem informatycznym poprzez zastosowanie dedykowanych aplikacji. Wyniki przeprowadzonych badań pozwalają na jednoznaczne wykazanie wysokiej skuteczności technologii RFID, jednocześnie wskazując obszary oraz produkty problematyczne, wymagające indywidualnego podejścia i dalszych prac. Przeprowadzone badania wskazały również „słabe punkty” po stronie badanej sieci DIY, które w przypadku podjęcia decyzji o pełnym wdrożeniu muszą zostać poddane gruntownej zmianie. Wśród tych obszarów do najważniejszych należy zaliczyć: wykorzystywane środowisko informatyczne, konstrukcja wózków klienckich, konstrukcja niektórych regałów czy też przebieg wybranych procesów.
Celem artykułu jest próba identyfikacji podstawowych barier rozwoju współpracy usługodawców logistycznych z MŚP. Aby zrealizować założony cel badawczy dokonano analizy wyników badań empirycznych przeprowadzonych na losowo dobranej grupie 50 usługodawców logistycznych. W wyniku przeprowadzonej analizy potwierdzono, iż bariery rozwoju współpracy usługodawców logistycznych z małymi i średnimi przedsiębiorstwami wynikają ze specyficznych, lecz głównie obiektywnych cech MŚP. Postulowana jest zatem konieczność rozwoju oferty usług logistycznych, która z jednej strony będzie uwzględniała specyficzne cechy oraz zmienne potrzeby MŚP, a z drugiej strony będzie opłacalna dla usługodawców logistycznych oraz umożliwi im ich dalszy rozwój.
Celem artykułu "Bariery ograniczające rozwój transportu intermodalnego w Polsce z perspektywy administracji publicznej oraz środowiska biznesowego" jest identyfikacja barier wpływających na niskie wykorzystanie transportu intermodalnego w Polsce, a także wskazanie obecnie podejmowanych na gruncie administracji publicznej oraz przedsiębiorstw działań mających na celu zmianę niekorzystnej sytuacji, np. powstanie Rady ds. transportu intermodalnego działającej przy Ministrze Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, planowane utworzenie Polskiego Klastra Transportu Intermodalnego.
Prezentowany artykuł koncentruje się na eksperckiej analizie barier ograniczających rozwój przewozów intermodalnych w Polsce. Autor przedstawił wyniki wybranych projektów badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej, których był realizatorem, inicjatyw podejmowanych na poziomie Unii Europejskiej oraz administracji rządowej w Polsce.
Przedstawione w artykule bariery ograniczające rozwój przewozów intermodalnych w Polsce oraz wskazane działania mające na celu odwrócenie tej niekorzystnej sytuacji, pokazują jak można podołać wyzwaniom związanym ze stale rosnącym wolumenem transportu towarowego w Polsce w sposób ekonomicznie opłacalny oraz odpowiedzialny wobec środowiska, klimatu i człowieka.
Autor artykułu omawia problem śledzenia żywności oraz związanych z nim regulacji prawnych.
Klienci firm sektora TSL, szczególnie producenci i handlujący masowo produktami różnych branż, coraz częściej wdrażając usprawniające systemy e-gospodarki, w tym ADC i EDI, bazują wyłącznie na standardach i rozwiązaniach globalnych systemu GS1. W artykule m.in. o Globalnym Identyfikatorze Przesyłki - GINC: IZ 401 oraz Globalnym Numerze Identyfikacji Wysyłki - GSIN: IZ (402).
Główne problemy logistyczne z jakimi spotykamy się w małych i średnich firmach, nie odbiegają zwykle od problemów, jakie występują w większych przedsiębiorstwach handlowych, produkcyjnych czy usługowych. Wszystkie podejmowane decyzje, również te dotyczące logistyki mają wspólny mianownik, którym jest kryterium racjonalności i efektywności. W tym kontekście posiadanie odpowiednich kompetencji logistycznych, pozyskanych z rynku w drodze współpracy z przedsiębiorstwami świadczącymi różnego typu usługi logistyczne to coraz powszechniejsze zjawisko w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Artykuł stanowi próbę podsumowania badań autora dotyczących współpracy sektora MSP z szeroko rozumianymi usługodawcami logistycznymi.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.