Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od problemów. Centrum Kompetencji w Logistyce może być konkretnym rozwiązaniem, które ułatwi wspólne, publiczno – prywatne, działania w dziedzinie transportu i logistyki. LoCC może być głównym organem skupiającym się na logistyce regionalnej, ponieważ działa na szczeblu regionalnym, między władzami publicznymi a operatorami prywatnymi.
W artykule o transporcie w firmie Lafarge Cement SA. Cement workowany producenta przewozi się z zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Piechcin oraz Małogoszcz do klientów zlokalizowanych w miejscowościach: Sierpc, Czersk, Lidzbark, Płock.
Koncepcja cluster-sourcing jest odpowiedzią na zróżnicowane uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw lokalnych we współczesnej gospodarce. Uwzględnia ona z jednej strony siłę oddziaływania procesów globalizacyjnych na możliwości efektywnego funkcjonowania podmiotów reprezentujących regionalną gospodarkę. Z drugiej strony wskazuje, że dążenie do rozwoju przedsiębiorstw oraz wzrostu ich efektywności możliwe jest nie tylko w wyniku starań samych przedsiębiorstw i organizacji klastrowych, ale również dzięki świadomym władzom regionalnym odpowiedzialnym za kierowanie polityki i dystrybucji środków finansowych. Na obecnym etapie przedmiotowej wiedzy oraz na podstawie własnych doświadczeń jako menedżer klastra, można jedynie zauważyć konieczność dalszych badań w tym zakresie, czego autorka ma zamiar się podjąć w przyszłości.
Artykuł dotyczy paletowych jednostek ładunkowych. Zawiera m.in. wytyczne dla palet obwodowych i płozowych.
Autor artykułu omawia wymagania w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny użytkowania sprzętu roboczego przez pracowników podczas pracy w kontekście wykorzystywania paletowych jednostek ładunkowych.
Artykuł dotyczy porównywania wskaźników logistycznych jako sposobu na poprawę efektywności łańcuchów dostaw.
Przedsiębiorstwa napotykają wiele problemów w trakcie realizacji celów strategicznych w szybko zmieniającym się i konkurencyjnym świecie biznesowym. Efektywna realizacja planu strategicznego wymaga jego przełożenia na działanie, wyniki i wskaźniki bieżącej działalności. Sukces rynkowy jest uzyskiwany poprzez spójność celów strategicznych i operacyjnych na każdym poziomie jednostek czy motywację pracowników. Z punktu widzenia finansów, klienta, procesów i rozwoju Karta Wyników jest bardzo użyteczna w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: czym kontrolujemy? co chcemy osiągnąć? ale nie odpowiada na pytanie: jak zarządzamy przedsiębiorstwem? Celem pracy było udowodnienie, że metoda controllingu operacyjnego jet istotnym narzędziem dla przetłumaczenia strategii w konkretne działania. Metoda zbilansowej Karty Wyników powinna brać również pod uwagę powiązania systemu i procesu z zakupami, współpracą firmy oraz łańcuchem dostaw. W pracy przedstawiono system controllingowy jako narzędzie do przekształcenia strategii w konkretne działania.
Praca stanowi podsumowanie wieloletnich badań naukowych autora, który uczestniczył w wielu projektach badawczych i rozwojowych dla przedsiębiorstw. Praca ma istotny wpływ na rozwój i doskonalenie metod zarządzania przedsiębiorstwem. Autor książki przedstawia modelu referencyjny controllingu operacyjnego, wykorzystującego model SCOR, jako instrument kształtowania i pomiaru procesów zarządzania wartością oraz bilansowania potrzeb klienta i zasobów operacyjnych w łańcuchu dostaw.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.