A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9
Decyzje logistyczne w sektorze MSP – wyniki badań
Autor: Zowada Krzysztof
Źródło: Logistyka 2013 nr 5, s. 229-231
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: ILiM
Opis fizyczny: liczba stron: 3
Streszczenie:

Artykuł stanowi próbę przybliżenia problemu podejmowania decyzji logistycznych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W toku przeprowadzonych badań, poddano weryfikacji hipotezę mówiącą o tym, iż wielkość przedsiębiorstwa ma istotny wpływ na sposób zarządzania procesami logistycznymi zachodzącymi w przedsiębiorstwie. Uzyskane wyniki wskazują, iż specyficzne cechy małych i średnich przedsiębiorstw, które determinują odmienne przesłanki podejmowania decyzji, jak również sam właściwy proces podejmowania decyzji logistycznych różnią się w zależności od wielkości przedsiębiorstwa, co zdaniem autora wskazuje na potrzebę wypracowania odmiennych metod i sposobów zarządzania logistyką w sektorze MSP.

Słowa kluczowe: małe i średnie przedsiębiorstwo, decyzje logistyczne, zarządzanie logistyką
Diagnoza postaw przedsiębiorstw branży budowlanej wobec problemu społecznej odpowiedzialności biznesu
Autor: Jarosz-Lewandowska Dagmara
Źródło: Bezpieczeństwo pracy - środowisko - zarządzanie. T. II, red. Danuta Zwolińska
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy
Miejsce wydania: Katowice
ISBN: 978-83-61378-51-8
Streszczenie:

Dynamiczne zmiany, których jesteśmy świadkami w ostatnich latach  sprawiają, że celem prowadzenia działalności gospodarczej nie jest jedynie generowanie zysku, lecz coraz częściej również wykazywanie się troską o szeroko rozumiane środowisko i interesariuszy. Przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności sprawia, że podmioty decydujące się na wdrożenie tej filozofii mogą, dzięki swym działaniom w sposób realny wpływać na otaczające je rzeczywistość, uniknąć nadmiernej fluktuacji wśród zatrudnianych pracowników, uzyskać oszczędności dzięki wdrożonym procedurom i budować pozytywny wizerunek swej marki w oczach coraz to bardziej świadomych konsumentów. Do 6 grudnia 2014 roku wdrażanie społecznej odpowiedzialności było dobrowolną decyzją wszystkich  podmiotów funkcjonujących na globalnym rynku. Kwestia ta ulega jednak zmianie dotykając obecnie duże podmioty i grupy za sprawą Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE z dnia 22 październik, która zobowiązuje je do ujawniania informacji niefinansowych i odnoszących się do różnorodności . To sprawia, że wdrażanie filozofii CSR w Unii Europejskiej staje się priorytetem dla polityków, którzy podejmują działania zmierzające do zobowiązania firm do świadomego postępowania względem środowiska i interesariuszy.

Słowa kluczowe: Społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie organizacją, przestrzeganie prawa pracy i praw człowieka, aspekty środowiskowe
Diagnoza przepustowości polskich drogowych przejść granicznych - czy jest możliwe wyeliminowanie kolejek samochodów ciężarowych na granicy wschodniej Polski/UE
Autor: Śliwczyński Bogusław
Źródło: Logistyka 2014 nr 4, s. 11-16
Rok wydania: 2014
Streszczenie:

Analiza sytuacyjna: Dynamicznie rozwijająca się wymiana towarowa Polski/UE z państwami Europy Wschodniej powoduje systematyczny wzrost strumienia samochodów ciężarowych wyjeżdżających przez wschodnią granicę Polski/UE. Narastające strumienie samochodów ciężarowych i ich okresowe spiętrzenia powodują tworzenie kolejek przed przejściami granicznymi i zatory w przepływie towarów - wywołując obniżenie przychodów kierowców, wyższe koszty przewoźników i załadowców oraz koszty kapitału operacyjnego zamrożonego w przewożonych towarach. Celem artykułu jest przedstawienie wyników diagnozy przepustowości przejść granicznych wschodniej granicy Polski/UE i analiza przyczyn występowania kolejek samochodów ciężarowych wyjeżdżających z Polski/UE oraz ocena możliwości ich wyeliminowania.
Badania i analizy: Diagnozę przeprowadzono na podstawie przejść granicznych pomiędzy Polską i Republiką Białorusi (w Kuźnicy i w Bobrownikach), należących do najbardziej obciążonych obsługą graniczną w ramach administracji celnej Polski. Przedstawiono wyniki badań rzeczywistej zdolności obsługowej przez służby graniczne, intensywności napływu samochodów ciężarowych na przejście graniczne, długości kolejki przed przejściem granicznym oraz wewnętrznej w powiązaniu ze stopniem wykorzystania wewnętrznego terminalu postojowego.
Wnioski i rekomendacje: Kolejki samochodów ciężarowych (wewnętrzne i przed przejściem granicznym) wynikają z ograniczenia strumienia wyjściowego i wyjazdu samochodów do Republiki Białorusi. Przejście graniczne tworzy system masowej obsługi z wypełnionym buforem (wewnętrzną platformą postojową) i zdolnością obsługową sterowaną strumieniem wyjściowym. Zmiany długości kolejki i czasu oczekiwania wynikają ze zmiennej intensywności napływu samochodów, a kolejka występuje pomimo niepełnego stopnia wykorzystania przepustowości przejścia granicznego, co jest charakterystyczne dla systemu obsługi z wąskim gardłem. W wyniku diagnozy autor formułuje tezę, że utrzymując zdolność obsługową około 260 - 300 samochodów ciężarowych/12 h wyjeżdżających z Polski przez przejście graniczne w Kuźnicy (z zapewnieniem tej przepustowości również przez białoruskie przejście graniczne) i kształtu­jąc intensywność napływu pojazdów na poziomie około 240 - 280 samochodów ciężarowych/12 h (obecnie średnia 234 pojazdy), można uniknąć kolejek przed przejściem granicznym. Autor rekomenduje wdrożenie systemu elektronicznej rezerwacji obsługi granicznej (eBooking Truck), umożliwiając równomierne rozłożenie intensywności napływu pojazdów wyjeżdżających z Polski/UE.

Słowa kluczowe: przejścia graniczne, przepustowość, transport drogowy,
Division of environmentally sustainable solutions in warehouse management and example methods of their evaluation
Autor: Żuchowski Wiktor
Źródło: LogForum 2015 nr 2, s. 171-182
Rok wydania: 2015
Streszczenie:

Zrównoważone pod względem środowiskowym rozwiązania wkraczają na grunt logistyki. Coraz częściej słyszymy o zrównoważonych czy "zielonych" magazynach, choć skala i zakres wdrożeń w poszczególnych inwestycjach nie jest nieporównywalny, a miano "zielony" jest nadawane raczej pod względem relacji marketingowych, niż utylitarnym. Trudno jest też implementowane rozwiązania konfrontować, poza stosowaniem ocen dedykowanych ogólnie pojętym zrównoważonym budynkom. W celu identyfikacji rozwiązań uprzednio konieczne jest przygotowanie klucza ich podziału. Identyfikacja, klasyfikacja, popularyzacja i ostatecznie implementacja zrównoważonych rozwiązań w zakresie gospodarki magazynowej wymaga ich systematyzacji.
Metody: Na podstawie dostępnych informacji, przede wszystkim źródeł pierwotnych i wtórnych, ale także dokumentacji prawnej, rozwijanej w krajach o znacznej świadomości środowiskowej, zebrane zostały materiały w celu przygotowaniu struktury podziału zrównoważonych rozwiązań. Podział został przygotowany poprzez analizę rozwiązań, tworzenie homogenicznych grup, a następnie ich ujednolicenie. Porównanie ocen zrównoważonych rozwiązań zostało przygotowane na podstawie informacji udostępnianych przez instytucje certyfikujące.
Wyniki: Zrównoważone rozwiązania zostały podzielone na grupy, choć podział nie jest rozłączny. Wyszczególnione zostały trzy podstawowe grupy rozwiązań (redukujące niekorzystne emisje, redukujące konsumpcję zasobów, zwiększające ekologiczne walory obiektów), jedna homogeniczna, dwie podzielone na dalsze podgrupy.
Wnioski: Podział zrównoważonych rozwiązań i specyfikacja poszczególnych grup są podstawą do identyfikacji, kwalifikacji i popularyzacji, a w dłuższej perspektywie implementacji zrównoważonych rozwiązań w zakresie gospodarki magazynowej, w rezultacie prowadząc do redukcji emisji gazów cieplarnianych i konsumpcji zasobów, a docelowo do "zielonego" magazynu.

Słowa kluczowe: zrównoważony rozwój, procesy magazynowe, zrównoważony magazyn, magazynowanie, rozwiązania magazynowe
Dlaczego warto stosować rozwiązania oparte o standardy GS1 w zakresie identyfikowalności?
Autor: Sokołowski Grzegorz
Źródło: Logistyka 2013 nr 4, s. 53-54
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

Traceability, znane w nomenklaturze polskich przepisów i norm jako identyfikowalność, to zdolność śledzenia (odtworzenia historii) przepływu dóbr w łańcuchach i sieciach dostaw wraz z rejestracją parametrów identyfikujących te dobra oraz wszystkie lokalizacje objęte przepływem. Zapewnienie bezpieczeństwa dostarczanych na rynek produktów wiąże się z rejestrowaniem i gromadzeniem danych na ich temat na każdym etapie łańcucha dostaw żywności, a więc na poziomie każdego z przedsiębiorstw biorących udział w tym łańcuchu.

Słowa kluczowe: AI, automatyczna identyfikacja, GS1, standardy, traceability,łańcuchy dostaw
Dlaczego warto wdrażać GS1 w obszarze świeżej żywności
Autor: Frąckowiak Piotr
Źródło: Logistyka 2013 nr 4, s. 74-75
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

Standardy GS1s ą efektywnym narzędziem w zarządzaniu całymi łańcuchami dostaw, w fizycznym przemieszczaniu towarów oraz informacji o nich. Nie oznacza to jednak, że stosowanie standardów GS1 nie jest możli wewewnątrz pojedynczych przedsiębiorstw, w ich magazynach i produkcji. Dzięki nowej generacji kodów kreskowych sieć detaliczna zarządza datami ważności produktów w sposób zautomatyzowany. Wprowadzenie rozwiązania opartego o standardy GS1 pozwala zapewnić klientów, że produkty, które kupują, spełniają najwyższe wymogi jakościowe.

Słowa kluczowe: Gs1, żywność, łańcuchy dostaw żywności, produkty spożywcze, AI, automatyczna identyfikacja, kody DataBar, etykiety logistyczne, GTIN, identyfikatory
Dostawy do wojska - obowiązkowo oznaczone kodami kreskowymi GS1
Autor: Kosmacz-Chodorowska Anna
Źródło: Logistyka 2014 nr 1, s. 72-73
Rok wydania: 2014
Streszczenie:

7 stycznia br. opublikowana została Decyzja Nr 3/MON2 Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej. Decyzja ta wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2014 roku i dotyczy wszystkich podmiotów gospodarczych dostarczających wyroby dla wojska, bądź ubiegających się o takie dostawy.   Wytyczne określają wymagania oraz zasady dotyczące znakowania wyrobów w poszczególnych formach opakowaniowych kodami kreskowymi oraz etykietami logistycznymi
GS1.

Słowa kluczowe: etykiety logistyczne, etykiety logistyczne GS1, GS1, kody kreskowe, automatyczna identyfikacja, AI, wojsko, logistyka wojskowa
Drukowanie kodów kreskowych
Autor: Górny Zbyszko
Źródło: Logistyka 2013 nr 4, s. 63-69
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

Artykuł dotyczy technik drukowania kodów kreskowych oraz prezentuje typy drukarek stosowanych na rynku.

Słowa kluczowe: AI, automatyczna identyfikacja, kody kreskowe, druk,drukarki
« Początek Poprzednia 1 2 Następna Koniec »
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.