A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9
Magazyn 2030 - jaki będzie?
Autor: Wojciechowski Adam
Źródło: Logistyka 2010 nr 3, s. 49-50
Rok wydania: 2010
Streszczenie:

Autor artykułu prezentuje rozwiązania technologiczne, które będą stosowane w przyszłości w obiektach magazynowych.

Słowa kluczowe: magazyny, magazynowanie
Making e-Procurement easier - implementation of e-SENS project’s digital solutions
Autor: Dobrzeniecka Ewa, Kawecki Tomasz
Źródło: Logistyka 2015 nr 6, s. 39-41
Rok wydania: 2015
Streszczenie:

Obecnie rządy są największymi nabywcami na świecie. Dlatego, niezmiernie ważne jest, aby przedsiębiorstwa i inne podmioty gospodarcze, posiadały aktualną informację nt. nowych, ciekawych możliwości biznesowych, oferowanych w ramach przetargów organizowanych przez instytucje publiczne. Artykuł przedstawia rozwiązania techniczne projektu e-SENS, które zostały opracowane i wdrożone w obszarze e-zamówień publicznych. Opisane rozwiązania umożliwiają państwom europejskim oraz zainteresowanym podmiotom krajowym płynną komunikację poprzez elektroniczną platformę do e-ofertowania (e-Tendering platform). Proponowane standardy oraz narzędzia open source będą łatwo dostępne dla użytkowników komercyjnych bez konieczności podpisywania dodatkowej umowy czy licencji. Przedstawione scenariusze (wirtualne dossier firmy, e-katalogi oraz e-fakturowanie) umożliwią sprawne przejście na w pełni elektroniczną komunikację w ramach postępowania zamówień publicznych. Proces ten będzie łatwiejszy zarówno dla podmiotów gospodarczych (przedstawiciele biznesu i przemysłu) oraz instytucji zamawiających, jako że wszyscy uczestnicy rynku otrzymają specjalny pakiet wdrożeniowy. Istotnym jest, aby podkreślić, iż wiedza i doświadczenie projektu e-SENS w zakresie interoperacyjności mogą być łatwo wykorzystane przez różne podmioty rynkowe, a dotychczas opracowane rozwiązania techniczne projektu mogą przysłużyć się do rzeczywistych wdrożeń kreujących nowe możliwości biznesowe.

Słowa kluczowe: e-Sens, projekty EU, platformy elektroniczne, informacje gospodarcze
Management tool for streamlining city logistics
Autor: Foltyński Marcin
Źródło: Transportation Research Procedia 2016, vol. 16, s. 89-103
Rok wydania: 2016
Streszczenie:

This paper aims to present and discuss the methodology for implementing the SULP (Sustainable Urban Logistics Plan) as part of the Sustainable Urban Mobility approach on a step by step basis, operative working details (including specific requirements) and crucial actions to be carried out for setting the urban logistics plan.

Słowa kluczowe: logistyka miejska
Mapowanie, modelowanie i symulacja wg teorii BPMN jako doskonalenie procesów transportowych
Autor: Stajniak Maciej
Źródło: Gospodarka Materiałowa & Logistyka 2015 nr 5 (dodatek CD s. 687-698)
Rok wydania: 2015
Streszczenie:

W dobie ciągłej konkurencji rynkowej, koncentrującej się na poziomie obsługi klienta, czasu realizacji zamówień oraz elastyczności dostaw coraz większą rolę odgrywa analiza efektywności procesów logistycznych. Procesy transportowe są kluczowym procesem zapewniającym fizyczne zasilanie przepływu materiałowego w całym łańcuchu dostaw. Niemniej jednak bardzo ważnym aspektem analizy jest ocena wykorzystania zasobów transportowych w ujęciu łańcucha dostaw. W artykule przedstawiono problematykę analizy i oceny efektywności wykorzystania zasobów transportowych wg teorii BPMN.

Słowa kluczowe: łańcuchy dostaw, efektywność, efektywność łańcuchów dostaw, BPMN, mapowanie, symulacja, transport, procesy logistyczne
Marketing in the activities of logistics service providers - selected direct survey results
Autor: Świtała Marcin
Źródło: Journal of Economics & Managements, 2013, nr 12, s. 98-110
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Miejsce wydania: Katowice
Opis fizyczny: 12 s.
Streszczenie:

Głównym celem opracowania jest próba oceny wybranych aspektów działalności marketingowej usługodawców logistycznych. W badaniu skoncentrowano się na określeniu: miejsca marketingu w strukturze organizacyjnej, sposobu organizacji służb marketingowych, stosunku respondentów do badań rynku oraz udziału nakładów ponoszonych na marketing w wydatkach ogółem. Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie badań bezpośrednich, które przeprowadzono przy wykorzystaniu ankiety elektronicznej w trybie online. W badaniu uczestniczyło 107 podmiotów reprezentujących branżę TSL. Z badań wynika, że marketing nie odgrywa znaczącej roli w przedsiębiorstwach sektora TSL. Traktowany jest jako funkcja pomocnicza oraz narzędzie wsparcia sprzedaży. Świadczy to o słabej orientacji marketingowej usługodawców logistycznych. W branży obowiązuje model sprzedażowy bez wyraźnie zarysowanej koncepcji marketingowej. Jest to typowy sposób działania nie tylko małych, ale i średnich przedsiębiorstw transportowo-logistycznych. Duzi usługodawcy logistyczni częściej posiadają wyodrębnione komórki marketingu. Przeważnie działania marketingowe zorganizowane są w oparciu o najprostsze kryterium funkcji. Za podstawową barierę rozwoju marketingu można uznać niski poziom wydatków na działalność marketingową. Należy jednak podkreślić, że firmy uczestniczące w badaniu zainteresowane są poprawą swojej pozycji rynkowej, m.in. poprzez zwiększenie nakładów na marketing.

Słowa kluczowe: marketing, logistics services providers, 2PL, 3PL, 4PL, competitiveness
Marketing in the activities of logistics service providers - selected direct survey results
Autor: Świtała Marcin
Źródło: Journal of Economics & Management 2013 nr 12, s. 97-110
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Miejsce wydania: Katowice
ISBN: 1732-1948
Streszczenie:

Głównym celem opracowania jest próba oceny wybranych aspektów działalności marketingowej usługodawców logistycznych. W badaniu skoncentrowano się na określeniu: miejsca marketingu w strukturze organizacyjnej, sposobu organizacji służb marketingowych, stosunku respondentów do badań rynku oraz udziału nakładów ponoszonych na marketing w wydatkach ogółem. Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie badań bezpośrednich, które przeprowadzono przy wykorzystaniu ankiety elektronicznej w trybie online. W badaniu uczestniczyło 107 podmiotów reprezentujących branżę TSL.

Słowa kluczowe: marketing, usługodawcy logistyczni, branża TSL
Marketing in the business activity of logistics service providers
Autor: Świtała Marcin
Źródło: LogForum 2013 nr 3, s. 153-159
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Logistyki
Miejsce wydania: Poznań
ISBN: 1895-2038
Streszczenie:

Artykuł stanowi dyskusję na temat roli marketingu w działalności usługodawców logistycznych. Silna konkurencja i zmieniające się preferencje nabywcze powinny motywować menedżerów TSL do stosowania w praktyce podejścia marketingowego. Podstawę źródłową stanowią wyniki badań bezpośrednich, które przeprowadzono na celowo dobranej grupie 100 przedsiębiorstw branży TSL. W badanej próbie wyodrębniono trzy klasy operatorów: 2PL, 3PL oraz 4PL. W analizie statystycznej wykorzystano trzy testy nieparametryczne: Kruskala-Wallisa, Chi-kwadrat oraz V Kramera. Obecnie marketing nie pełni kluczowej roli w działalności operatorów logistycznych. Dominuje opinia o jego przeciętnym znaczeniu w przedsiębiorstwie. Podobnie badani oceniają swoją aktywność na tle działań konkurencji. Odnotowano jednak, że wraz ze wzrostem poziomu specjalizacji (2PL-4PL) rośnie świadomość znaczenia marketingu na rynku TSL. Operatorzy oferujący szerokie spektrum usług logistycznych lepiej oceniają także swoją pozycję konkurencyjną.

Słowa kluczowe: marketing, operatorzy logistyczni, 2PL, 3PL, 4PL, konkurencyjność
Marketing in the business activity of logistics service providers
Autor: Świtała Marcin
Źródło: LogForum 2013, nr 9 (3), s. 153-159.
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: WSL
Miejsce wydania: Poznań
ISBN: 1895-2038
Opis fizyczny: liczba stron: 7
Streszczenie:

This article is a discussion on the role of marketing in the activity of logistics service providers. The strong competition and changing purchasing preferences should motivate the transport, forwarding and logistics sector managers to apply the marketing approach in practice. Methods: Results of direct research, conducted among a targeted group of 100 companies from the transport, forwarding and logistics sector, constitute the source basis. The sample group was divided into three categories of logistics providers: 2PL, 3PL and 4PL. The statistical analysis was based on three different non-parametric tests (Kruskal-Wallis, Chi-square and V Kramer). Results and conclusions: Currently, marketing does not play a key role in the activity of logistics services providers. The prevailing opinion is that importance of marketing in the company is average. The respondents have assessed in a similar way their activity compared to the activities of the competition. However, it was found that with the increase of the level of specialization (2PL-4PL), the awareness of impact of marketing on the logistics services sector also increased. The logistics services providers, who offer a wide range of logistics services, asses their competitive position in a better light.

Słowa kluczowe: marketing, logistics services providers, 2PL, 3PL, 4PL, competitiveness
« Początek Poprzednia 1 2 3 4 Następna Koniec »
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.