Artykuł poświęcony jest kwestii optymalizacji zapasu cyklicznego (rotującego) poprzez wyznaczenie tak zwanej ekonomicznej wielkości zamówienia (EWZ - ekonomiczna wielkość zamówienia).
Artykuł (wraz z jego pierwszą częścią, publikowaną w „Logistyce” nr 6/2010) jest piątym z cyklu „Między teorią a praktyką zarządzania zapasami”. Jego celem jest omówienie zasadniczych różnic pomiędzy dwiema definicjami poziomu obsługi, odnoszącymi się do zarządzania zapasami i wskazania ewentualnych skutków wynikających z ich błędnej interpretacji.
Artykuł przedstawia wyniki badań empirycznych dotyczących współpracy usługodawców logistycznych z sektorem MŚP. Celem artykułu jest próba określenia roli, jaką pełni ob-sługa logistyczna małych i średnich przedsiębiorstw w działalności szeroko rozumianych firm świadczących usługi logistyczne. Wyniki badań wskazują na duże znaczenie obsługi logistycznej sektora MŚP dla funkcjonowania usługodawców logistycznych na niezwykle konkurencyjnym rynku TSL.
Głównym celem artykułu jest usystematyzowanie procesów uzyskania danych wejściowych do modelu oceny efektywności produkcji. W artykule przedstawiono metodologię budowy modelu oceny efektywności produkcji na wstępnym etapie analizy.
Efektywne i właściwe zarządzanie jakością usług transportowych jest dzisiaj możliwe jedynie przy szerokim wykorzystaniu najnowszych standardów jakościowych, których rola w niekwestionowany sposób z każdym dniem staje się coraz ważniejsza.
Z pomocą menedżerom przychodzi technika z całą paletą nowoczesnych narzędzi. Trzeba pamiętać jednak o tym, by wykorzystywać je z myślą o całej macierzy współzależności, by likwidując jedno zagrożenie, nie spotęgować drugiego. Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania jakościowej oceny usług transportowych metodą SERVQUAL.
Referat pochodzi z VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej Logistyki Stosowanej "Komplementarność logistyki cywilnej z logistyką wojskową. Teoria i praktyka"
Celem artykułu dr Marty Mańkowskiej jest identyfikacja i ocena potencjału konkurencyjnego żeglugi promowej względem transportu lotniczego na trasach między Polską a Szwecją. Analiza ta została dokonana w oparciu o wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów żeglugi promowej i transportu lotniczego podróżujących na badanych relacjach z polskich portów morskich i lotniczych.
W artykule przedstawiono wyniki badań wtórnych, mających na celu przedstawienie produktów informatycznych, które mogą być wykorzystane w zarządzaniu siecią logistyczną.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.