W artykule o transporcie kolejowym wykorzystanym przez JYSK Sp. z oo. na odcinku: Gdynia – Radomsko, Gdańsk – Radomsko.
W artykule przedstawiono analizę dynamiki przepływów ludności w korytarzach transportowych obszaru metropolitalnego, na przykładzie Poznania. Wykonane badania miały na celu określenie mobilnych preferencji ludności a także możliwości polepszenia efektywności działania transportu miejskiego, głównie w aspektach związanych i prowadzących do zmniejszenia kongestii drogowej - przy pomocy lepszego wykorzystania istniejącej infrastruktury kolejowej obszaru a także innych instrumentów polityki transportowej. Uzyskane poprzez analizę multimetodyczną rezultaty wykazały, że takie rozwiązanie ma szansę odnieść sukces jako alternatywa dla transportu drogowego a różne strategie i rozwiązania zaprojektowane zgodnie z wyartykułowanymi preferencjami ludności, mogą być bardziej efektywne, niż wielkoskalowe inicjatywy o charakterze odgórnym. Występujące często w wielu obszarach zurbanizowanych "trudne" dziedzictwo słabo lub wcale niewykorzystywanej infrastruktury transportu kolejowego, może zostać niejednokrotnie z pełnym powodzeniem zaadaptowane dla rozwiązania potrzeb transportowych ludności.
Artykuł dotyczy wymogów zawartych w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/62/UE z dnia 8 czerwca 2011 roku zmieniającą dyrektywę 2001/83/WE w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi - w zakresie zapobiegania wprowadzaniu sfałszowanych produktów leczniczych do legalnego łańcucha dystrybucji, jak również opublikowanego 9 lutego 2016 roku Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2016/161.
Przykład MPL Katowice w Pyrzowicach potwierdza znaczącą rolę portów regionalnych w rozwoju województw. Przedstawione wyniki badań wykazały, że większość użytkowników portu pozytywnie ocenia działalność lotniska. W opinii badanych respondentów Port Lotniczy w Katowicach wzmacnia potencjał gospodarczy regionu. Partnerzy biznesowi dostrzegają także kluczową rolę portu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej. Z kolei duża aktywność lotniska w zakresie liczby obsłużonych pasażerów i ładunków wyróżnia ten obiekt na tle działań konkurencji.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.