Wartość informacji nabiera coraz większego znaczenia. Wymiana informacji biznesowych dokonuje się coraz częściej z wykorzystaniem EDI, jednak występują pewne ograniczenia i problemy z elektroniczną wymianą danych.
Książka „Elementy inżynierii logistycznej” jest wynikiem pracy zespołu 11 autorów z różnych ośrodków akademickich oraz praktyków. Publikacja składa się z części teoretycznej i praktycznej i dzieli się na 11 rozdziałów, których tematami przewodnimi są: miejsce inżynierii logistycznej w rozwoju logistyki; instrumentarium inżynierii logistycznej; zarządzanie projektowe; teoretyczne i praktyczne aspekty Lean Management - w kierunku strategii przywództwa kosztowego; ryzyko i niepewność w projektach; klasyczne systemy odnawiania zapasów; wybrane metody zarządzania częściami zamiennymi - przegląd literatury; logistyka gospodarki narzędziowej; remanufacturing - istota - znaczenie - realizacja; projektowanie magazynów, a także analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa dystrybucyjnego a podjęcie decyzji o otwarciu nowego kanału dystrybucji.
Książka zrealizowana w ramach projektu dla Politechniki Poznańskiej. Nie jest dostępna na rynku.
The research was conducted in three hospitals in the Wielkopolska Region (Poland) with the aim at verifying how implementation of the Automatic Data Capture (ADC) techniques and global GS1 standards in the field of management of medicinal products flow in hospitals can help improve patient response time, quality of healthcare services and hospital efficiency. A special method was used, based on the Business Process Modelling Notation - BPMN, supported with the iGrafx software. The results of the research show that implementation of the ADC techniques and global GS1 standards in selected areas in a hospital can possibly lead to significant qualitative and quantitative changes.
Artykuł poświęcony EPC/RFID, jednej z najszybciej rozwijających się technik automatycznej identyfikacji. Electronic Product Code (EPC) - Elektroniczny Kod Produktu jest najnowszym sposobem globalnej identyfikacji fizycznych obiektów: jednostek handlowych, jednostek logistycznych, lokalizacji zasobów i innych jednostek, które są śledzone przy pomocy znaczników identyfikowanych za pomocą częstotliwości radiowych RFID lub kodów kreskowych przy wykorzystaniu sieci EPC.
Etykieta jest niczym innym, jak kawałkiem papieru, za pomocą którego przedsiębiorstwa przekazują sobie informacje w ustan- daryzowany sposób, umożliwiający ich automatyczny odczyt i przetwarzanie. Tam, gdzie nie ma rozwiniętej elektronicznej wymiany danych, etykieta jest jedynym sposobem na efektywną i jednoznacznie rozumianą komunikację.
W artylule na temat technologii systemu nawigacji sanitarnej Galileo - jego działaniu i możliwościach wykorzystania.
Europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń stanowi - obok europejskiego postępowania nakazowego - przykład dążenia organów Unii Europejskiej do maksymalnego uproszczenia i digitalizacji procedur sądowych o charakterze transgranicznym oraz zminimalizowania ich kosztów. Urzeczywistnieniem swobodnego przepływu osób, usług i kapitału bez wątpienia stały się coraz liczniejsze transakcje handlowe pomiędzy kontrahentami z poszczególnych państw członkowskich Unii. Niestety wiele z nich - w związku z nieterminową realizacją - wymaga uruchomienia mechanizmów pozwalających na dochodzenie zapłaty należności na drodze sądowej. Rozwiązaniem zaproponowanym przez instytucje UE - Parlament Europejski i Radę - są dwa wyżej wskazane postępowania, które stanowiąc alternatywę dla krajowych postępowań, mają za zadanie umożliwić w stosunkowo prosty sposób uzyskanie tytułu egzekucyjnego w postępowaniu transgranicznym. Celem niniejszego artykułu jest omówienie zmian proponowanych przez Komisję Europejską w zakresie uregulowań zawartych w rozporządzeniu nr 861/2007 ustanawiającym postępowanie w sprawie drobnych roszczeń, wraz ze wskazaniem konsekwencji oraz postulatów dla polskiego ustawodawcy wynikających z projektu przedstawionego w dniu 19 listopada 2013 roku.
Warehouse processes are one of the key elements of materiał flow efficiency along the supply chain. In the literaturę and scientific researeh is difficult to find a comprehensive analysis evaluation warehouse processes efficiency. Lack of unambiguous defmition makes it impossible to develop a universal method for evaluation of warehouse processes efficiency. In addition, element hampering the standardization o f evaluation methods is the specificity of the warehouse processes. Warehouse processes can focus on ensuring flow continuity of the production or distribution process. These problems are condition for conducting detailed scientific researeh in this area. Comprehensive analysis o f efficiency reąuires both an operational data relating to technological process, supported by support processes and service, but also the data generated by an information system in order to ensure their reliability and timeliness. For this reason, the efficiency analysis should ultimately affect the warehouse process, taking into account both the materiał flow and information flow, as well as the aspects of warehouse management and existing feedback. The main aim of researches presented in the article is improving of product profitability by value and efficiency enhancement o f warehouse processes according to score of multi-criteria analysis (MCA) encompassing cost-efficiency and costeffectiveness analysis - CE|EA or cost benefit analysis - CBA among other. Authors have made attempts of indicators compilation to assess the warehouse processes efficiency, including basie assumptions o f Balanced Scorecard.
Referat zawarty w publikacji "Business Logistics in Modern Management: Proceedings of The 15th International Scientific Conferenc" Osijek, Croatia 2015.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.