Artykuł opisuje nowoczesne rozwiązania komunikacyjne, logistyczne i dystrybucyjne w centrum Londynu, rozwiązania Transport for London na rzecz upsrawnienia mobilności miasta, poprawienia przepustowości i komfortu mieszkańców.
Opracowany w Instytucie Logistyki i Magazynowania autorski system informatyczny klasy WMS MaGS1, wyposażono w nowatorską funkcjonalność automatycznego odczytu adresów lokalizacji magazynowych w technologii RFID (Radio Frequency IDentification). W artykule o wdrażaniu tej funcjonalności w magazynie firmy Franspol Sp. z o.o. w Koninie, w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Przewoźnicy, podobnie jak inne podmioty gospodarcze, mają określone potrzeby informacyjne. Zaspokojenie tych potrzeb jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa i zarządzania nim. Odpowiednie informacje umożliwiają bowiem nie tylko rozwiązywanie bieżących problemów procesowych, ale także wytyczanie zamierzeń i określanie przyszłej strategii przedsiębiorstwa. Pomocne w tych zamierzeniach są dostępne narzędzia informatyczne i technologie internetowe. Każde przedsiębiorstwo to procesy w nim zachodzące, a świadomość procesowa to połowa sukcesu we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi informatycznychdo ich mapowania i modelowania. Dzięki modelowaniu procesów w sposób bardzo realistyczny możemy uwzględnić wiele warunków ograniczających, występujących w rzeczywistości, jak również wprowadzać parametry o charakterze losowym reprezentujące czynniki przypadkowe.
Artykuł dotyczy rozwiązania T-Traco, które umożliwia monitorowanie dostaw w czasie rzeczywistym czyli: samodzielne powiadamianie SMS-em lub e-mailem o aktualnej pozycji na drodze, informowanie o czasie dostawy z dokładnością co do minuty biorąc pod uwagę natężenie ruchu, przekazywanie raportu o zachowaniu indywidualnych warunków przewozu ładunku - na to wszystko pozwala rozwiązanie T-Traco.
Artykuł ukazuje transport intermodalny jako skuteczny środek transportu. Autor przedstawił przykłady dobrych praktyk - udane projekty dotyczące wykorzystania transportu kolejowego, metody efektywnego, oszczędnego korzystania z zasobów integracji transportu kolejowego z innymi procesami logistycznymi. Z artykułu wynika, że transport kolejowy może być wartością dodaną dla firm i społeczeństwa.
Publikacja poświęcona e-logistyce. Przedstawia ją jako silnie osadzoną w e-biznesie i posiada wiele zalet. E-logistyka bazuje na podzbiorze relacji biznesowych i wykorzystuje automatyczną komunikację.
The aim of the research was to gather information about the activities and use of information systems by logistics service providers. This was to lead to revision of four guesses.
1. the first one was that the current offer of manufacturers and distributors of integrated information systems meets the needs of logistics operators, and even surpasses/anticipates these needs,
2. the second one was that the offer of manufacturers and distributors of specialized information systems meets the needs of operators and other logistics service providers,
3. the third one was that there is a group of missed information systems, enjoying little or very limited interest from logistics operators,
4. the four one was that offers of domestic producers in the field of computer applications do not differ significantly from the proposals of the foreign producers.
An attempt to determine the pathways of these solutions has also been taken (forecast). The study assumes (results from the analysis of material from secondary sources) that the logistics information systems and solutions used by logistics service providers are largely associated with using of the systemic approach and analysis of processes, regardless of the type of industry. This assumption made possible searching and identifying the characteristics of solutions that may be adopted as standard patterns. As it is clear from the analyzed content they are both: tools related to creating value for the customers of the service providers and for the service providers. This value is associated primarily with the full application of system approach, integration and coordination activities within supply chains and thus involves the ability to optimize operations, reduce costs and allows for implementation of the principles of quick response. It also helps with monitoring logistics activities in terms of customer’s orders. This statement can be connected in details with optimizing transportation costs (due to better planning, consolidation of sup-ply, transportation related to the exchange of goods on the Commodity Exchange and/or Transportation Exchange), the costs of maintaining inventories (inventory optimization through the use of automatic identification, tracking shipments, the exchange of information between entities within supply chain - based on computing platforms).
Artykuł pochodzi z publikacji "Innowacje w logistyce. Współczesne i przyszłościowe trendy rozwoju" pod red. Macieja Stajniaka i Adama Kolińskiego, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom 2015.
W rozdziale przedstawione zostały wdrożenia Inteligentnych Systemów Transportowych w Polsce jako działania wspierające wykorzystanie transportu publicznego w podróżach. Wiadomo, że w ostatnich latach zaufanie do transportu publicznego nie było zbyt duże, a rosnąca kongestia na polskich drogach przyczyniła się do braku punktualności środków komunikacji publicznej. Problem ten nabiera jeszcze większego znaczenia, jeśli mamy do czynienia z komunikacją podmiejską lub gminną, która nie jest wspierana przez systemy informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Rozwiązaniem tej patowej sytuacji może być stworzenie odpowiednich dla mniejszych miejscowości systemów zarządczych i informacji pasażerskiej, standardów wymiany informacji w transporcie publicznym oraz krajowego multimodalnego planera podróży.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.