A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9
The business profile shaping and the logistics information systems of 2PL, 3PL, 4PL operators
Autor: Hanus Piotr
Źródło: Journal of Economics & Management 2013 nr 12/13, s. 5-21
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

This study is the result of research on selected aspects of business development and logistics information system of operators. The research period is September-November 2011. The general objectives of this study was to gather information on: the impact that logistics operators may potentially have on the functioning of the information exchange field; the type of data available in the logistics information systems; identifying the types of IT and telecommunication tools used by a certain operator. Specific objectives of the study were associated with determining whether there are barriers associated with the development of logistics operators and what areas they relate. The focus was on the barriers connected with the operation of information systems supported with IT technology. An attempt was taken to identify how the operators evaluate the aspects related to the functioning of their information systems and what is the knowledge on the impact of information systems on optimising the submission and execution of orders and estimating the costs of the operator. The study was conducted on the basis of the case study method. Case study was also supported by direct interview with the specialists employed by the operators and by the analysis of operators’ websites. Questions and answers sheet was used in order to standardize the research material gathered from provided responses.

Słowa kluczowe: IT, logistyka, komunikacja, operator logistyczny, systemy informatyczne
The concept of cluster supply chains as the direction of the development of European cooperative networks
Autor: Frankowska Marzena
Źródło: Аctual Problems of Economics, Scientic Economic Journal 2013 vol. 2, s. 52-60
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

The conception of cluster supply chain responds to the need of knowledge and refining the mechanisms allowing the rise of the competitiveness of cluster companies. Combining the advantages of functioning in the cluster with possibilities offered by the logistics in integrated supply chains, companies gain substantial benefits. Expansion to external markets or increasing the efficacy of actions within the concept of cluster - sourcing are, among other things, parts of it. The article presents the study of the Dutch Flower Cluster as an example of perfect functioning of a European cluster supply chain.

Słowa kluczowe: łańcuchy dostaw, klastry, Unia Europejska
The conformity assessment of Lead Logistics Provider and Third Party Logistics preferences using analytic hierarchy process method (AHP)
Autor: Niestrój Krzysztof
Źródło: Journal of Economics and Management 2013 nr 12, s. 61-74
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

Artykuł porusza zagadnienie oceny zgodności preferencji przy nawiązywaniu współpracy wertykalnej przez dwóch operatorów logistycznych. Wektory preferencji obydwu operatorów wyznaczono za pomocą metody AHP, a następnie poddana analizie porównawczej.

Słowa kluczowe: współpraca wertykalna operatorów logistycznych, preferencje, obsługa logistyczna, LLP, 3PL, AHP
The determinants of logistics cooperation in the supply chain - selected results of the opinion poll within logistics service providers and their customers
Autor: Marcin Świtała, Edyta Klosa
Źródło: LogForum, 2015, nr 11 (4), s. 329-340
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: WSL
Miejsce wydania: Poznań
ISBN: 1895-2038
Opis fizyczny: 11 stron
Streszczenie:

Artykuł koncentruje się na wybranych aspektach współpracy usługodawców logistycznych z klientami, ze szczególnym uwzględnieniem wyników analizy porównawczej oceny znaczenia determinant odpowiedzialnych za jej zakres i charakter, a także jakości świadczonych usług oraz zmian w polityce obsługi klienta. Metody: Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie badań bezpośrednich, które przeprowadzono z zastosowaniem metody wywiadu kwestionariuszowego wśród 50 usługodawców logistycznych oraz 50 przedsiębiorstw zlecających obsługę logistyczną. Próbę badawczą dobrano w sposób celowy. W analizie statystycznej wykorzystano test niezależności chi-kwadrat, test U Manna-Whitneya oraz współczynniki korelacji V Cramera i rho-Spearmana. Wyniki: Odnotowano istotne statystycznie różnice w sposobie postrzegania współpracy pomiędzy badanymi grupami. Główne rozbieżności dotyczyły poziomu zadowolenia klientów oraz oceny wpływu cen świadczonych im usług i kompetencji obsługujących ich pracowników na przebieg współpracy. Dla klientów, deklarujących większą satysfakcję z tytułu współpracy z usługodawcami, najważniejsza była jakość usług. Z kolei usługodawcy największą wagę przypisywali głównie cenie. Odnotowano także różnice w odpowiedziach dotyczących zmian w obsłudze, zwłaszcza w odniesieniu do: potencjału logistycznego, bezszkodowości dostaw oraz wymiany informacji. Wnioski: Grupa usługobiorców okazała się mało wymagająca pod względem obsługi logistycznej. Klienci zlecali głównie usługi rutynowe, których świadczenie nie wymagało od usługodawców szczególnych umiejętności. Najprawdopodobniej właśnie dlatego, dostawcy/odbiorcy ładunków utrzymywali relacje z większą liczbą podmiotów. Nie odczuwali oni także potrzeby budowania bardziej zaawansowanych poziomów współpracy, na czym zależało przedstawicielom drugiej grupy. Odnotowane w badaniu różnice, zarówno te dotyczące hierarchii ważności poszczególnych determinant, jak i te odnoszące się do standardów obsługi, powinny zostać uwzględnione przez usługodawców podczas ich dalszej współpracy z klientami.

Słowa kluczowe: usługodawcy logistyczni, klienci, współpraca, obsługa logistyczna, satysfakcja
The impact of e-commerce on warehouse operations
Autor: Żuchowski Wiktor
Źródło: LogForum 2016 nr 1, s. 95-101
Rok wydania: 2016
Streszczenie:

Często spotykane są opinie, dotyczące nietypowości magazynów przeznaczonych do obsługi handlu elektronicznego, najczęściej rozpowszechniane przez dostawców nowoczesnego wyposażenia technologicznego czy projektantów takich rozwiązań. Oczywiście w przypadku nowo powstających obiektów wskazane jest rozważenie innowacyjnych technologii, zwłaszcza w zakresie kompletacji. Jednak w wielu przypadkach różnice pomiędzy "standardowymi" magazynami, obsługującymi przykładowo rynek samochodowych części zamiennych, a magazynami, które są przygotowane do obsługi detalicznych zamówień składanych elektronicznie są pomijalne. Skala różnic pomiędzy istniejącymi "standardowymi" magazynami a magazynami przystosowanymi do obsługi e-commerce jest zależna od branży i obsługiwanego przekroju klientów.
Metody: Na podstawie doświadczeń oraz przykładowych przedsiębiorstw przeanalizowane zostały dwa przypadki wpływu hipotetycznego wdrożenia e-commerce na organizację i technologię magazynową.
Wyniki: Wprowadzenie e-commerce do magazynu będzie skutkowało zmianami odpowiednimi do poprzednio obsługiwanych zleceń. Uogólniając magazyny obsługujące rynek detaliczny są w zasadzie przygotowane do obsługi zamówień elektronicznych przeciwieństwie do magazynów przyprodukcyjnych. Wprowadzenie w tym przypadku bezpośredniej sprzedaży detalicznej będzie wiązało się ze znacznym nakładem środków.
Wnioski: Nie można jednoznacznie określić, że wprowadzenie e-commerce w magazynie to rewolucja dla jego pracowników i kierownictwa. Jest to zależne od rynków, na których operuje przedsiębiorstwo, oraz od klientów, których przed wprowadzeniem e-commerce magazyn obsługiwał.

Słowa kluczowe: gospodarka elektroniczna, e-commerce, handel elektroniczny
The impact of innovativeness of logistics service providers on their relationships with customers
Autor: Niestrój Krzysztof, Świtała Marcin
Źródło: Gospodarka Materiałowa i Logistyka 2015 nr 8, s. 2-10
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: PWE
Miejsce wydania: Warszawa
Streszczenie:

Artykuł przedstawia wyniki badań nakierowanych na ustalenie wpływu innowacji usługodawców logistycznych na ich relacje z klientami. W badaniach wyróżniono pięć rodzajów innowacji, tj.: produktowe, procesowe (w tym informatyczne), dotyczące komunikacji marketingowej, organizacyjne oraz CSR i porównano siłę wpływu każdego z nich na wspomniane relacje. Dla zapewnienia wysokiej jakości badań zastosowano metodę triangulacji danych, która polegała na zebraniu opinii obydwu stron relacji, czyli usługodawców oraz ich klientów. Próby badawcze liczyły odpowiednio: 55 usługodawców logistycznych oraz 101 przedsiębiorstw zajmujących się produkcją lub handlem. Uzyskane w toku badań wyniki dowodzą dużego, choć zróżnicowanego znaczenia poszczególnych rodzajów innowacji w budowaniu długotrwałego partnerstwa logistycznego (największe znaczenie mają innowacje produktowe).

Słowa kluczowe: innowacje, innowacyjność, usługodawcy logistyczni, relacje w łańcuchu dostaw
The impact of supply chain integration on the snowball effect in the transmission of disruptions: An empirical evaluation of the model
Autor: Artur Świerczek
Źródło: International Journal of Production Economics, Vol. 157
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: Elsevier
Opis fizyczny: (liczba stron) , s. 89-104
Streszczenie:

Supply chains are now more than ever exposed to the disruptions which may be propagated and amplified, and thus manifest the phenomenon of the “snowball effect”. One of its major drivers are integrated relationships between supply chain partners. This is a very striking observation, as integration determines the supply chain efficiency, and is often promoted as somewhat of a Silver Bullet of supply chains, the essence or pillar of the concept. Yet, it may lead to an excessive mutual dependence of companies in a supply chain. Consequently, over-dependence may cause the “snowball effect” in the transmission of disruptions in part of or in the whole supply chain. There are two dimensions of supply chain integration considered in the paper. The first one is the intensity while the latter one is the span of supply chain integration. The intensity of supply chain integration reflects the relationship quality between partners and may take a form of non-integrated, through partially, and finally, to fully integrated relationships. The span of supply chain integration refers to the network perspective of supply chains and, regarding the type of supply chain members, one may distinguish between basic, extended and ultimate supply chain structures. 

The purpose of the study is to empirically evaluate a model for the “snowball effect” linking intensity and span of supply chain integration to the amplification of transmitted disruptions.

In order to achieve a research goal of the paper, statistical analysis has been performed. The partial least square (PLS) approach for the “snowball effect” in the transmission of disruptions was employed. The PLS Path Model of this study consists of the inner (structural) model and the outer (measurement) model. First, the reliability and validity of the measurement model was assessed, followed by the assessment of the structural model. In order to evaluate the model a survey data obtained from 117 manufacturing and trading companies being major links in their supply chains was used. The general findings show that the intensity of supply chain integration may contribute the ‘snowball effect’ in the transmission of disruptions in the material and information flow, while the span of integration may weaken the strength of disruptions in both types of flow in supply chains.

Słowa kluczowe: risk factors, disruptions, amplification, supply chain, PLS Path Model
The impact of supply chain integration on the “snowball effect” in the transmission of disruptions: An empirical evaluation of the model
Autor: Świerczek Artur
Źródło: International Journal of Production Economics 2014 vol. 157, s. 89-104
Rok wydania: 2014
Streszczenie:

Supply chains are now more than ever exposed to the disruptions which may be propagated and amplified, and thus manifest the phenomenon of the “snowball effect”. One of its major drivers are integrated relationships between supply chain partners. This is a very striking observation, as integration determines the supply chain efficiency, and is often promoted as somewhat of a Silver Bullet of supply chains, the essence or pillar of the concept. Yet, it may lead to an excessive mutual dependence of companies in a supply chain. Consequently, over-dependence may cause the “snowball effect” in the transmission of disruptions in part of or in the whole supply chain.
There are two dimensions of supply chain integration considered in the paper. The first one is the intensity while the latter one is the span of supply chain integration. The intensity of supply chain integration reflects the relationship quality between partners and may take a form of non-integrated, through partially, and finally, to fully integrated relationships. The span of supply chain integration refers to the network perspective of supply chains and, regarding the type of supply chain members, one may distinguish between basic, extended and ultimate supply chain structures.
The purpose of the study is to empirically evaluate a model for the “snowball effect” linking intensity and span of supply chain integration to the amplification of transmitted disruptions.

Słowa kluczowe: czynniki ryzyka, łańcuchy dostaw, model PLS
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.