A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9
Zarządzanie łańcuchem dostaw - aspekty bezpieczeństwa
Autor: Stajniak Maciej
Źródło: LogForum 2010 nr 4, artykuł 1
Rok wydania: 2010
Streszczenie:

Rozwój ekonomii, wzrastające potrzeby klientów oraz konkurencja przyczyniają się do wzrostu poziomu obsługi klienta. Jednocześnie musi być zapewnione bezpieczeństwo dostaw, traktowane jako najwyższy priorytet. Coraz częściej klienci oczekują aby usługi transportowe były bardzo elastyczne, szybkie i kompleksowe, oferujące zarówno przewóz każdej ilości towaru o różnych wymiarach w połączeniach międzynarodowych jak i odprawę celną oraz magazynowanie i dystrybucję towarów. Sprostanie tym oczekiwaniom wymaga posiadania kompleksowej informacji o procesach transportowych i ich bezpieczeństwie. Praca przedstawia zasady bezpieczeństwa oraz instytucję Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy AEO w łańcuchu dostaw.

Słowa kluczowe: Uprzywilejowany Przedsiębiorca, łańcuchy dostaw, bezpieczeństwo
Zaufanie w obrębie łańcucha dostaw - wybrane układy
Autor: Grzybowska Katarzyna
Źródło: Gospodarka Materiałowa i Logistyka 2010 nr 12, s. 14-18
Rok wydania: 2010
Streszczenie:

Supply chains are of increasing importance along with the development of the world market. This is a sequence of various enterprises connected with one another by relationships and complex dependencies. Relations may com­prise two segments when they involve two units (enterprises) or more segments involving any number of units and number of relationships between them. This article discusses the issue of creating trust in the supply chain.

Słowa kluczowe: łańcuchy dostaw, metasystem, zaufanie,
Zewnętrzne koszty transportu - czy warto o nich rozmawiać?
Autor: Kirchner Małgorzata
Źródło: Logistyka 2013 nr 2, s. 56-57
Rok wydania: 2013
Streszczenie:

Artykuł dotyczy raportu „External costs of transport in Europe", opracowanego w ramach projektu europejskiego ECOTALE.

Słowa kluczowe: projekty UE, transport, koszty transportu
Zielona logistyka. Wyzwanie małych i średnich przedsiębiorstw
Autor: Zowada Krzysztof
Źródło: B. Bartniczak, K. Trzeciak (red.), Aktualne trendy w zarządzaniu środowiskiem, s. 219-228
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny
Miejsce wydania: Wrocław
ISBN: 978-83-64313-76-9
Opis fizyczny: 10 s.
Streszczenie:

Rozwój koncepcji zielonej logistyki wśród małych i średnich przedsiębiorstw to wyzwanie najbliższej przyszłości. Niewątpliwie wspomniany rozwój nie nastąpi jednak gwałtownie, będzie miał charakter długofalowy i co najistotniejsze, nie będzie dotyczyć wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw. Celem artykułu jest próba przedstawienia zielonej logistyki (logistyki odpowiedzialnej wobec środowiska naturalnego i zgodnej z koncepcją zrównoważonego rozwoju) jako obszaru działań nie tylko największych firm, ale także małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Słowa kluczowe: zielona logistyka, zrównoważony rozwój, małe i średnie przedsiębiorstwo
Zmiany w gospodarce jako przesłanki tworzenia organizacji sieciowych
Autor: Niestrój Krzysztof
Źródło: Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, red. J. Dworak, T. Falencikowski, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku T. 3
Rok wydania: 2009
Wydawnictwo: CeDeWu
Miejsce wydania: Gdańsk, Warszawa
ISBN: 978-83-7556-210-1
Streszczenie:

W artykule w skrócie przedstawiono wybrane zmiany, które mają miejsce we współczesnej gospodarce i które, według wielu badaczy, mogą przyczynić się do przedefiniowania sposobu i formy funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, powodując odchodzenie od tradycyjnych struktur organizacyjnych w kierunku organizacji sieciowych, bardziej predestynowanych do działania w złożonym i zmiennym środowisku.

Słowa kluczowe: organizacja sieciowa, prosumentyzm, wirtualizacja, reinżyniering
Znaczenie i narzędzia kształtowania portfela klienta w przedsiębiorstwie logistycznym
Autor: Szulce Halina, Sosnowska Bogumiła
Źródło: LogForum 2010 nr 2, artykuł 1
Rok wydania: 2010
Streszczenie:

Celem rozważań było przedstawienie istoty i znaczenia zoptymalizowanego portfela klienta dla efektywnego działania przedsiębiorstwa. Wskazano na zróżnicowaną wartość klientów dla przedsiębiorstwa oraz na fakt, że kształtowanie portfela nabywców wymaga nie tylko uwzględnienia czynników atrakcyjności klienta, ale również pozycji danego dostawcy w organizacji klienta. Popularnym sposobem dwuwymiarowej analizy portfela klientów jest macierz identyfikacji i selekcji. Jest ona specyficzną segmentacją klientów w zależności od ich znaczenia dla firmy. Przedsiębiorstwo powinno posiadać portfel zbudowany z klientów pochodzących z różnych grup macierzy. Analiza opłacalności klientów pozwala przedsiębiorstwu na efektywne zarządzanie portfelem przy wykorzystaniu dostępnego zestawu instrumentów. Realna ocena wartości klienta oraz własnej pozycji przedsiębiorstwa u klienta zwykle chroni je przed stratami związanych z inwestycjami w klientów nie mających dla firmy większego znaczenia.

Słowa kluczowe: cykl życia klienta, wartość klienta, relacje z klientami, portfel klientów, macierz identyfikacji i selekcji klientów
Znaczenie koncepcji klastrowych łańcuchów dostaw w zwiększaniu międzynarodowej konkurencyjności regionalnych sieci kooperacyjnych
Autor: Frankowska Marzena
Źródło: Współpraca w łańcuchach dostaw a konkurencyjność przedsiębiorstw i kooperujących sieci pod red. H.Brdulak, E.Duliniec, T.Gołębiowski, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Handlowej nr 32, s. 102-117
Rok wydania: 2011
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa
Miejsce wydania: Warszawa
Streszczenie:

Celem artykułu jest prezentacja koncepcji klastrowych łańcuchów dostaw oraz jej znaczenia w zwiększaniu międzynarodowej konkurencyjności regionalnych sieci kooperacyjnych. W celu zobrazowania tematyki przedstawiony został przykład Holenderskiego Klastra Kwiatowego.

Słowa kluczowe: klastry, konkurencyjność, łańcuchy dostaw,
Znaczenie logistycznej obsługi klienta w strategiach łańcuchów dostaw
Autor: Długosz Jan
Źródło: Strategie łańcuchów dostaw, red. nauk. M. Ciesielski, J. Długosz, s. 65-82
Rok wydania: 2010
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Miejsce wydania: Warszawa
ISBN: 978-83-208-1874-1
Streszczenie:

Obsługa klienta odgrywa kluczowe znaczenie w łańcuchach dostaw. Należy pamiętać o uwarunkowaniach obsługi klienta w łańcuchu dostaw.

Słowa kluczowe: strategie logistyczne, łańcuchy dostaw, obsługa klienta
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.