Rozwój ekonomii, wzrastające potrzeby klientów oraz konkurencja przyczyniają się do wzrostu poziomu obsługi klienta. Jednocześnie musi być zapewnione bezpieczeństwo dostaw, traktowane jako najwyższy priorytet. Coraz częściej klienci oczekują aby usługi transportowe były bardzo elastyczne, szybkie i kompleksowe, oferujące zarówno przewóz każdej ilości towaru o różnych wymiarach w połączeniach międzynarodowych jak i odprawę celną oraz magazynowanie i dystrybucję towarów. Sprostanie tym oczekiwaniom wymaga posiadania kompleksowej informacji o procesach transportowych i ich bezpieczeństwie. Praca przedstawia zasady bezpieczeństwa oraz instytucję Uprzywilejowanego Przedsiębiorcy AEO w łańcuchu dostaw.
Supply chains are of increasing importance along with the development of the world market. This is a sequence of various enterprises connected with one another by relationships and complex dependencies. Relations may comprise two segments when they involve two units (enterprises) or more segments involving any number of units and number of relationships between them. This article discusses the issue of creating trust in the supply chain.
Artykuł dotyczy raportu „External costs of transport in Europe", opracowanego w ramach projektu europejskiego ECOTALE.
Rozwój koncepcji zielonej logistyki wśród małych i średnich przedsiębiorstw to wyzwanie najbliższej przyszłości. Niewątpliwie wspomniany rozwój nie nastąpi jednak gwałtownie, będzie miał charakter długofalowy i co najistotniejsze, nie będzie dotyczyć wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw. Celem artykułu jest próba przedstawienia zielonej logistyki (logistyki odpowiedzialnej wobec środowiska naturalnego i zgodnej z koncepcją zrównoważonego rozwoju) jako obszaru działań nie tylko największych firm, ale także małych i średnich przedsiębiorstw.
W artykule w skrócie przedstawiono wybrane zmiany, które mają miejsce we współczesnej gospodarce i które, według wielu badaczy, mogą przyczynić się do przedefiniowania sposobu i formy funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, powodując odchodzenie od tradycyjnych struktur organizacyjnych w kierunku organizacji sieciowych, bardziej predestynowanych do działania w złożonym i zmiennym środowisku.
Celem rozważań było przedstawienie istoty i znaczenia zoptymalizowanego portfela klienta dla efektywnego działania przedsiębiorstwa. Wskazano na zróżnicowaną wartość klientów dla przedsiębiorstwa oraz na fakt, że kształtowanie portfela nabywców wymaga nie tylko uwzględnienia czynników atrakcyjności klienta, ale również pozycji danego dostawcy w organizacji klienta. Popularnym sposobem dwuwymiarowej analizy portfela klientów jest macierz identyfikacji i selekcji. Jest ona specyficzną segmentacją klientów w zależności od ich znaczenia dla firmy. Przedsiębiorstwo powinno posiadać portfel zbudowany z klientów pochodzących z różnych grup macierzy. Analiza opłacalności klientów pozwala przedsiębiorstwu na efektywne zarządzanie portfelem przy wykorzystaniu dostępnego zestawu instrumentów. Realna ocena wartości klienta oraz własnej pozycji przedsiębiorstwa u klienta zwykle chroni je przed stratami związanych z inwestycjami w klientów nie mających dla firmy większego znaczenia.
Celem artykułu jest prezentacja koncepcji klastrowych łańcuchów dostaw oraz jej znaczenia w zwiększaniu międzynarodowej konkurencyjności regionalnych sieci kooperacyjnych. W celu zobrazowania tematyki przedstawiony został przykład Holenderskiego Klastra Kwiatowego.
Obsługa klienta odgrywa kluczowe znaczenie w łańcuchach dostaw. Należy pamiętać o uwarunkowaniach obsługi klienta w łańcuchu dostaw.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.