Zainteresowanie autorki tematyką rozdziału wyniknęło z obserwacji zmian zachodzących obecnie na rynku. Celem pracy było wykazanie znaczenia zarządzania logistycznego transportem dla osiągania celów biznesowych przedsiębiorstw dystrybucyjnych, wzrostu znaczenia oczekiwań klienta dla planowania długookresowych strategii, wpływu podwyższenia poziomu konkurencji dla wyznaczania celów operacyjnych oraz istoty zarządzania logistycznego w zdobywaniu przewagi i nowych udziałów na rynku. Wszystko to składa się na potrzebę wzrostu efektywności realizowanych procesów i zmianę podejścia przedsiębiorstw z postrzegania procesów transportowych, jako działań operacyjnych, do traktowania tych procesów, jako środka do realizacji wyższych celów strategicznych.
W artykule przedstawiono wybrane grupy błędów, jakie mogą występować na etapie projektowania i wydruku kodów kreskowych. Omawiane w artykule zasady znakowania opakowań zbiorczych odnoszą się również do znakowania opakowań jednostkowych. Co istotne, wyeliminowanie tego typu uchybień jest możliwe jeszcze przed wydrukiem kodów, co może przyczynić się do znacznego ograniczenia strat finansowych. We właściwym wydruku i stosowaniu kodów niezwykle istotna jest ciągła komunikacja między pracownikami odpowiedzialnymi za projektowanie opakowań a pracownikami działu logistyki wykorzystującego naniesione kody. Wymiana doświadczeń między tymi działami pozwoli na wypracowanie optymalnego sposobu znakowania produktów na każdym opakowaniu.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.