Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

W jaki sposób sprzedawcy online będą mogli rozwinąć się w 2020 roku?

Połowa konsumentów chciałaby, aby ich dostawy były neutralne węglowo1, a co piąty e-klient oczekuje, że jego zamówienie dotrze z każdego miejsca w Europie do jego domu maksymalnie w 3 dni robocze2. Rozwój sztucznej inteligencji, zmiany klimatyczne i nowe konteksty zakupowe to wyzwania, które handel online prezentuje sprzedawcom na początku 2020 roku. Jednocześnie pole do rozwoju jest spore, a nagrodą - udział w rosnącym rynku e-commerce.

Blockchain dla logistyki

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Atende SA podpisały umowę, na mocy której Instytut zapewni serwery pełniące rolę Branżowego Węzła Zaufanego w ramach wspólnie oferowanego rozwiązania blockchain, opartego na ChainDoc - autorskiej usłudze Atende. Współpraca pomiędzy Instytutem oraz Atende stanowi gwarancję bezpieczeństwa i poziomu świadczenia usług blockchain o najwyższym standardzie.

Internet Rzeczy - inteligentne urządzenia zapewnią przewagę konkurencyjną w logistyce

Internet rzeczy (IoT) - połączone ze sobą urządzenia zbierające i wymieniające się danymi - to ogromna szansa na zwiększenie efektywności kosztowej i poprawę bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. Dla wielu internet rzeczy może wydawać się nową koncepcją. Sam termin nie jest zbyt czytelny, szczególnie jeśli odnosi się on do logistyki i łańcucha dostaw. IoT to nic innego jak rozszerzenie łączności internetowej na urządzenia tworzące rozległą sieć połączoną za pomocą elektronicznych czujników i oprogramowania umożliwiającego zbieranie i wymianę danych. W zależności od spływających informacji urządzenia te podejmują działania zgodne z wcześniej zaprogramowanymi regułami lub też mogą być w czasie rzeczywistym zarządzane przez człowieka, a nawet samą sztuczną inteligencję (AI).

GEFCO wprowadza dwie innowacyjne usługi phygitalowe

Grupa GEFCO - lider w logistyce dla branży motoryzacyjnej i ekspert w zakresie multimodalnego łańcucha dostaw - wprowadza na rynek dwa rozwiązania phygitalowe, łączące usługi fizyczne i technologie cyfrowe. Są nimi: Chronotruck - innowacyjna platforma cyfrowa łączącą przewoźników drogowych i spedytorów przy wsparciu zaawansowanych algorytmów dopasowujących zapotrzebowanie na transport i podaż oraz Moveecar - cyfrowa platforma oferująca logistykę pojazdów na każdym etapie ich eksploatacji dla klientów z branży motoryzacyjnej i podmiotów działających w obszarze mobilności.

Płatności zegarkiem Garmin Pay w Banku Pocztowym

Klienci Banku Pocztowego mają teraz możliwość płacenia zbliżeniowego zegarkiem za pomocą Garmin Pay. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy Bank umożliwił już swoim klientom korzystanie z płatności Apple Pay oraz Google Pay. Wdrożenia kolejnych usług w obszarze nowych technologii to realizacja strategii banku, by stawać się instytucją coraz bardziej cyfrową. Płatności Garmin Pay dostępne są zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych Banku Pocztowego oraz EnveloBanku, posiadających karty MasterCard oraz Visa.

e-Awizo i Polecony do skrzynki - usługi Poczty Polskiej w ofercie Banku Pocztowego

Od 14 października 2019 r., dzięki usłudze e-Awizo, klienci Banku Pocztowego - bez względu na porę i miejsce - mogą uzyskać informację o oczekującej na odbiór korespondencji czy przesyłce. Mogą także zamówić dostarczenie listów poleconych bezpośrednio do ich skrzynki na listy. Obie usługi Poczty Polskiej dla klientów Banku Pocztowego i marki EnveloBank dostępne są całkowicie zdalnie - z poziomu laptopa czy telefonu komórkowego.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe