Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Udział plastikowych opakowań w e-handlu najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Jakie skuteczne odzyskiwanie należności wybrać w branży TSL?

W branży transportowej każda zaległość w płatnościach, może wywołać efekt domina – opóźnienia w wypłatach dla podwykonawców, zagrożenie utratą płynności, a w skrajnych przypadkach upadłość przedsiębiorstwa. W tak dynamicznym i niskomarżowym sektorze, jak TSL, skuteczne odzyskiwanie należności to nie tylko kwestia egzekwowania prawa, ale często być albo nie być dla firmy. Którą drogę zatem wybrać – postępowanie sądowe, czy windykację polubowną?

Droga zabawki do dziecka

Dzień Dziecka to okazja do rodzinnego świętowania. Mimo niżu demograficznego, rynek artykułów dziecięcych w Polsce wciąż dynamicznie rośnie. Według szacunków Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w 2023 roku w naszym kraju sprzedano od 75 do 100 mln zabawek. Zanim jednak trafią one na półki i do rąk najmłodszych, pokonują wieloetapową podróż. To logistyczne wyzwanie, do którego firmy z branży TSL przygotowują się z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Ich transport i magazynowanie to zadanie wymagające precyzji, szczegółowego planowania, a ze względu na ich delikatność czy specyfikę - również wyjątkowej ostrożności.

Handel i tokenizacja łańcuchów dostaw

Od kilku lat obserwujemy rosnącą liczbę barier handlowych. Od pozrywanych przez lockdowny łańcuchów dostaw, przez sankcje i lokalne regulacje prawne, po odbijające się na cłach gry polityczne gospodarczych potęg. Wszystko wskazuje na to, że dotychczasowy status quo odchodzi w zapomnienie, a geopolityczne napięcia między USA, Chinami i Unią Europejską na długo zdestabilizują tradycyjne szlaki handlowe. Co więcej, każdy ze wspomnianych uczestników globalnego rynku, ma wobec niego inne oczekiwania, ale wszystkie sprowadzają się do zwiększenia odporności, transparentności i czytelności wymianyczekam handlowej. Dotychczas stosowane procedury i technologie okazują się być zdecydowanie niewystarczające. Niektórzy eksperci rynku twierdzą, że rozwiązaniem jest Blockchain. Czy właśnie ta technologia stanie się kręgosłupem nowoczesnego eksportu w świecie napięć, regulacji i cyfrowych granic? Wszystko na to wskazuje.

Subskrybuj to źródło RSS