Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły, by pomóc polskim detalistom wykorzystać potencjał e-commerce

UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej ogłosiły nową współpracę, której celem jest wsparcie polskich przedsiębiorców w ich rozwoju na rynku e-commerce. Partnerstwo obejmuje publikację poradnika poświęconego zagadnieniom branży e-commerce, a także serię warsztatów dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej.

W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .EU

W minionym roku liczba domen z rozszerzeniem .EU skurczyła się o ponad 130 tys. w porównaniu do 2017 roku. Również w Polsce liczba zarejestrowanych domen .EU zmniejszyła się, choć w minimalnym stopniu (o 1.2 proc.). Wzrosty zanotowano tylko w 5 krajach: Irlandii, Norwegii, Portugali, Rumunii oraz na Cyprze - wynika z niedawno opublikowanego raportu organizacji EURid, który zarządza europejską domeną.

Dlaczego Polacy nie kupują za granicą?

Polski rynek sprzedaży internetowej cieszy się bardzo dużą popularnością. Według badań "E-commerce w Polsce 2018" Gemiusa, już 54% internautów regularnie kupuje w polskich e-sklepach, a 23% z nich korzysta z zagranicznych portali zakupowych. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku kosztownego sprzętu, takiego jak np. samochody czy pojazdy użytkowe. Pomimo dużego europejskiego rynku wtórnego, polscy nabywcy z reguły kupują krajowe urządzenia, które często są bardziej wyeksploatowane i niekoniecznie tańsze.

Poczta Polska sprawdziła, kto i gdzie korzysta z karty płatniczej

W placówkach Poczty Polskiej z karty płatniczej najchętniej korzystają mieszkańcy Katowic, Poznania i Warszawy. Wśród najpopularniejszych usług opłacanych bezgotówkowo najczęściej wybierają usługi pocztowe, w tym opłatę za znaczki pocztowe - takie wnioski wynikają z "Badania preferencji płatniczych klientów placówek pocztowych".

Tradycyjni sprzedawcy w starciu z e-commerce

Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki - tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej odwiedza salony sprzedaży. Sklepy internetowe nie pozostają dłużne, wprowadzając kolejne udogodnienia i usługi. Na handlowym wyścigu zbrojeń najbardziej zyskują dopieszczeni jak nigdy wcześniej klienci.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe