Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Jak dyrektywy Omnibus zmienią e-commerce?

W polskim prawie pojawia się coraz więcej regulacji, które mają usystematyzować przepisy związane ze sklepami internetowymi i sprzedażą online. Z początkiem 2023 roku w życie wejdą zmiany do ustawy o prawach konsumenta i innych aktów prawnych, które wprowadzają do polskiego porządku prawnego dyrektywy – Omnnibus, cyfrową i towarową. Nowe przepisy będą miały duży wpływ na krajowy rynek e-commerce. Co nowe oznaczają dla sprzedawców i konsumentów?

Z etykietą

Badanie EY: Polacy wciąż stawiają na stacjonarne zakupy, jednak coraz chętniej spoglądają w kierunku e-commerce

Wyniki piątej, polskiej, edycji badania EY – Future Consumer Index – wskazują, że wraz ze znoszeniem pandemicznych restrykcji Polacy chętniej decydowali się na powroty do sklepów stacjonarnych. Podczas, gdy jeszcze w marcu 2021 r. 43% respondentów deklarowało, że odwiedza je rzadziej, to w maju 2022 r. ten odsetek spadł do 20%. Równocześnie rośnie grono konsumentów, którzy wybierają kanał e-commerce. W maju 2022 r. 33% Polaków deklarowało, że będzie zamawiać produkty online zamiast kupować je w sklepach stacjonarnych. To o 9 punktów procentowych (wzrost z 24%) więcej niż jeszcze w marcu 2021 roku. Równocześnie aż 37% ankietowanych uznaje wysokie koszty dostawy za jeden z najbardziej frustrujących czynników podczas zakupów on-line, a 36%, że nie ma zaufania do sprzedawców działających wyłącznie w świecie cyfrowym. Niezmiennie jednak o wszystkim decydować będzie cena, gdyż aż 61% ankietowanych twierdzi że rosnące koszty sprawiają że nie stać ich już na wszystko i muszą szukać oszczędności.

Łukasiewicz - PIT zainaugurował działalność Branżowego Punktu Kontaktowego Transformacji Cyfrowej - we współpracy z Horyzontalnym Punktem Kontaktowym Polska Zachodnia

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny zainaugurował działalność Branżowego Punktu Kontaktowego Transformacji Cyfrowej (BPK TC). Celem jest zapewnienie wsparcia polskim instytucjom w aplikowaniu do programu Horyzont Europa. W trakcie inauguracji, która odbyła się w połowie czerwca tego roku, podpisano list intencyjny z Horyzontalnym Punktem Kontaktowym (HPK) Polska Zachodnia.

Happy Pack automatyzuje dostawy przesyłek kurierskich

Firma Happy Pack opracowała autorskie oprogramowanie ułatwiające działanie multikurierskich punktów prowadzonych przez sklepy czy placówki usługowe. Na rozwój projektu Happy Pack chce pozyskać środki od inwestorów społecznościowych. Właśnie trwa emisja akcji o wartości 1 mln zł, prowadzona we współpracy z platformą Beesfund.

Dostawy do punktów odbioru to mniej zwrotów w e-commerce

Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej aż 84% konsumentów w Polsce robi zakupy w Internecie. Co ciekawe, 97 proc. z nich zakłada możliwość zwrotu przy zakupach on-line. Ich sprawna obsługa jest dziś ważnym elementem e-handlu, zwłaszcza w sektorze modowym, gdzie darmowe zwroty czy długi czas na zwrot towaru są dziś standardem.

Z etykietą

Polscy samorządowcy wizytują europejskie strefy czystego transportu

Strefy Czystego Transportu stają się faktem. Niektóre miasta w Polsce zapowiedziały ich wdrożenie, w innych prowadzone są już konsultacje społeczne w tym zakresie. PSPA we współpracy z polskimi samorządami chce promować najlepsze praktyki wdrażania stref. Dlatego organizuje wyjazd studyjny samorządowców do miast w Europie, w których strefy z sukcesem funkcjonują.

Subskrybuj to źródło RSS