Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Packeta pomoże polskim ecommercom w ekspansji zagranicznej

Packeta, cyfrowa platforma ecommerce, oferująca usługi dla sklepów internetowych, intensyfikuje swoje działania na polskim rynku. Firma obecna w 34 krajach, która w 2020 roku dostarczyła przeszło 40,5 milionów paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 98 mln euro, pomoże e-sklepom z Polski w ekspansji poza granicę kraju. Oprócz dostarczania przesyłek do klientów zagranicznych w konkurencyjnych cenach, Packeta świadczy też szeroki wachlarz usług doradczych dla sklepów online, które chcą rozpocząć działalność na nowych rynkach. Firma posiada już w naszym kraju dwa magazyny - w Warszawie i Cieszynie, planuje też otwarcie kolejnych obiektów - w Poznaniu i Krakowie.

Azjatycka platforma e-commerce Shopee wkrótce zadebiutuje w Polsce

Platforma Shopee działa już na wielu rynkach: w Azji jest obecna w Singapurze (skąd się wywodzi), a także w: Malezji, Indonezji, Tajwanie, Filipinach czy Wietnamie. Z początkiem tego roku firma rozpoczęła ekspansję na Amerykę Południową, zdobywając kolejne „przyczółki” - Brazylię, Kolumbię, Chile oraz Meksyk. Według nieoficjalnych informacji platforma w nadchodzących miesiącach ma się pojawić również w Argentynie. Niebawem do grona innych rynków wschodzących lub rozwijających się, w które inwestuje spółka, dołączy także Polska. Zaskakujące jest to, że będziemy pierwszym rynkiem w Europie, na którym zadebiutuje platforma.

Z etykietą

Duński gigant e-commerce ugruntowuje swoją pozycję nad Wisłą

W ubiegłym roku globalna wartość handlu online w branży modowej została oszacowana na 752,5 mld USD, a w perspektywie najbliższych czterech lat rynek ma rosnąć o 9,1% rocznie1. Moda to obecnie największy segment konsumenckiego e-commerce - w większości krajów europejskich to numer jeden wśród zakupów online2. To oznacza, że gracze działający w tym sektorze mają przed sobą duże możliwości intensywnego rozwoju - pod warunkiem, że dostosują się do zmieniających się potrzeb klientów.

Polacy coraz chętniej kupują w internecie i płacą cyfrowo

Visa opublikowała przeprowadzone przez Ipsos badania, z których wynika, że polscy internauci coraz chętniej robią zakupy w internecie płacąc cyfrowo. Już zdecydowana większość, bo aż 3/4 z nich, kupuje produkty w internecie co najmniej raz w miesiącu. Tylko 3% polskich internautów w ogóle nie robi zakupów online[1].

Cyfrowy Paszport Pojazdu pomoże kupić używany samochód

70% Polaków uważa, że w ogłoszeniach o samochodach używanych zawarte są nieprawdziwe informacje, a 3/4 badanych musiało naprawiać używane auto w ciągu pół roku od momentu jego kupna. Zapobiec temu ma nowo opracowany Cyfrowy Paszport Pojazdu, który jest już dostępny na popularnym portalu ogłoszeniowym.

Koncepcja cyfrowego bliźniaka pomoże wdrażać 5G w polskich miastach

W Polsce działają już pierwsze sieci kampusowe 5G, uruchamiane na potrzeby przedsiębiorstw. Z kolei klientom w miastach operatorzy oferują już 5G w częstotliwościach innych niż docelowe pasmo C, nie czekając na ogłoszenie aukcji przez UKE. T-Mobile, Orange, Plus i Play podają, że w zasięgu tej technologii mają już po kilka milionów klientów, ale jednym z największych wyzwań, związanych z rozbudową zasięgów sieci nowej generacji, pozostają zakłócenia w miejskiej przestrzeni i konieczność optymalnego rozplanowania infrastruktury.

Czy pakiet e-commerce będzie generatorem rozwoju polskich sklepów internetowych?

Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy ograniczyła możliwość dokonywania tanich zakupów na platformach e-commerce spoza UE, takich jak np. AliExpress. Większe znaczenie ma jednak dla przedsiębiorców. Nowe prawo stwarza doskonałe warunki dla dalszego dynamicznego rozwoju dla unijnych sklepów internetowych oraz sprzedawców.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe