Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Czy fulfillment w nowoczesnej logistyce e-commerce zmienia reguły gry?

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy i dynamicznych zmian rynkowych, coraz więcej firm decyduje się na outsourcing logistyki. To rozwiązanie, które nie tylko przyspiesza operacje, ale też pozwala skupić się na tym, co najważniejsze – sprzedaży i budowaniu marki. Czy fulfillment w nowoczesnej logistyce e-commerce zmienia reguły gry? Jak w praktyce sprawdza się model hybrydowy lokalnych i zagranicznych magazynów? Komentarza udziela Michał Gębarowski, kierownik ds. Logistyki Magazynowej w DPD Polska.

Kiedy jest dobry moment na cross-border?

W czasach, gdy krajowy rynek e-commerce się stabilizuje, ekspansja zagraniczna staje się nie tylko alternatywą, ale koniecznością dla firm, które chcą rosnąć szybciej niż konkurencja. Według danych Packety Poland, już 8 na 10 polskich e-sklepów, które rozpoczęły sprzedaż za granicą, w ciągu roku rozszerza działalność na kolejne kraje. To nie przypadek, a efekt dobrze przeprowadzonej analizy i przygotowania. Rynki Europy Środkowo-Wschodniej, takie jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia czy kraje bałtyckie i bałkańskie, charakteryzują się szybkim wzrostem i niższą konkurencją niż Europa Zachodnia. Kiedy jest dobry moment na cross-border? Czy to dobry moment, by otworzyć się na nowe rynki? Jak rozpoznać właściwy moment na ekspansję? Komentarza udziela Paweł Banach, Business Development Manager w Packeta Poland.

Jakie trendy będą kształtowały przyszłość rynku magazynowego?

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, polski rynek magazynowy nie stoi w miejscu. Zrównoważone koszty najmu przyciągają firmy. W ciągu ostatnich lat Polska stała się jednym z głównych hubów logistycznych w Europie Środkowej i Wschodniej. Z drugiej strony cały rynek mierzy się z trudną sytuacją międzynarodową i konfliktem za wschodnią granicą. Czy Polska nadal ma duży potencjał, jeśli chodzi o dostępność terenów inwestycyjnych, w porównaniu z innymi krajami Europy? Komentarza udziela Jakub Kurek, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Newmark Polska.

Kto obsłuży rosnącą powierzchnię magazynowo – przemysłową w Polsce?

Wartość inwestycji na rynku logistycznym w Polsce wzrosła do 5 mld euro rocznie, a 37 proc. inwestorów planuje dalej lokować swój kapitał w tej branży. Poszczególne branże skorzystały na odbudowie globalnych łańcuchów dostaw, a firmy stoją przed wyzwaniem szybkiego dostosowania się do zmieniającej się struktury zatrudnienia. Przedsiębiorcy deklarują coraz większe trudności w rekrutacji wykwalifikowanych pracowników, szczególnie w obszarach logistyki i produkcji. Czy rynek pracy sprosta rosnącym potrzebom inwestycji i rozwoju logistyki? Komentarza udziela Jakub Kizielewicz, prezes Grupy Opteamic.

Wyzwania na drodze TSL

Tachografy, system SENT, a także rosnące oczekiwania klientów oraz konieczność dostosowania się do technologicznych trendów – to kluczowe wyzwania, z jakimi zmierzą się firmy z branży TSL w najbliższych miesiącach. Dodatkowo sektor musi mierzyć się z rosnącą niestabilnością na rynkach międzynarodowych, napięciami w globalnym handlu oraz zmianami w łańcuchach dostaw. Jakie dokładnie zmiany czekają przedsiębiorców i jak skutecznie mogą się do nich przygotować? Komentarza udziela Paweł Golec, Wiceprezes Geis PL.

Nowoczesne technologie w branży farmaceutycznej

GPS, analiza danych, specjalne systemy informatyczne – z takich rozwiązań coraz częściej korzystają już profesjonalne firmy zajmujące się transportem leków. Przewoźnicy mogą jeszcze bardziej zwiększyć efektywność usług, optymalizować trasy i zaoszczędzić cenny czas, tak ważny przy przewożeniu medykamentów. Nowoczesne technologie wkraczają dynamicznie do świata logistyki farmaceutycznej, przyczyniając się do optymalizacji wielu procesów na rzecz zdrowia. Jak nowoczesne rozwiązania wpływają na profesjonalną logistykę leków? Komentarza udziela Wojciech Fuks, IT Manager w firmie logistycznej Pharmalink.

Środowiskowe korzyści cyfrowego druku w produkcji opakowań

Branża opakowaniowa w Polsce, podobnie jak na całym świecie, przechodzi dynamiczne zmiany. Wzrastająca świadomość ekologiczna konsumentów oraz rosnące wymagania prawne, takie jak unijna dyrektywa plastikowa, stawiają przed przemysłem wyzwanie wdrożenia bardziej zrównoważonych rozwiązań. Cyfrowy druk opakowań zyskuje na znaczeniu dzięki swojej elastyczności, precyzji i zdolności do ograniczania marnotrawstwa materiałów. W efekcie staje się kluczowym narzędziem w transformacji branży opakowaniowej, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania. Jakie korzyści dla firm i środowiska niesie cyfrowy druk w produkcji opakowań? Komentarza udziela Tomasz Miękus, ekspert ds. druku wielkoformatowego w Canon Polska.

TSL w obliczu zmian – fundament przepływu towarów i usług

Branża TSL odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce, będąc fundamentem efektywnego przepływu towarów i usług. W Polsce sektor ten stanowi około 6% PKB, co plasuje nasz kraj w czołówce Unii Europejskiej pod względem udziału branży w gospodarce. W Polsce sektor TSL odczuwa skutki globalnych trendów. Jak rozwój e-commerce zmienia oczekiwania konsumentów względem dostaw? Czy sektor TSL będzie mógł utrzymać swoją kluczową rolę w globalnej gospodarce? Komentarza udziela Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Subskrybuj to źródło RSS