Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: raporty i analizy

Obawy i nadzieje polskich przewoźników drogowych o dekarbonizację

Dekarbonizacja polskiego transportu drogowego to proces, którego firmy nie mogą dłużej unikać. Chociaż zeroemisyjne ciężarówki brzmią jak przyszłość, wielu przewoźników nadal z dystansem podchodzi do zmian. Czy rzeczywiście wysoki koszt, brak infrastruktury i obawy o wydajność technologii stoją na drodze do zielonego transportu? Eksperci sektora TSL przedstawiają swoje obawy, strategie ograniczania emisji i potencjalne korzyści płynące z inwestycji w ekologiczną flotę.

Coraz więcej aut dostawczych na polskich drogach - Raport EFL

Pomimo rozwoju różnych środków transportu pozycja samochodów dostawczych w procesie logistycznym wydaje się jeszcze przez długi czas niezagrożona. Czy intensywny rozwój branży kurierskiej i e-commerce może pozytywnie przełożyć się na rynek aut dostawczych, również tych z napędem elektrycznym? Jakie formy finansowania floty wybierają polscy przedsiębiorcy? Sprawdzono to w nowym raporcie EFL.

TSL stawia na rozwój i rekrutacje

Prognoza zatrudnienia na IV kwartał 2024 roku dla sektora transportu, logistyki & motoryzacji napawa optymizmem – od października do końca grudnia niemal połowa firm tego obszaru deklaruje chęć rozbudowywania zespołów, a 32% zapowiada pozostawienie obecnej struktury zatrudnienia. To dane zawarte w najnowszym raporcie „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” w ramach, którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na najbliższe miesiące.

Nowy raport EIT Urban Mobility i inwestycje w zrównoważoną mobilność do roku 2050

EIT Urban Mobility, inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), organu Unii Europejskiej, opublikowała dzisiaj swoje najnowsze badanie, „Koszty i korzyści związane z transformacją mobilności miejskiej” (Cost and Benefit of the Urban Mobility Transition). W ramach tego rozległego badania zanalizowano, jak miasta europejskie mogą zaplanować kompleksową drogę w stronę osiągnięcia celów Green Deal UE dla sektora transportowego do roku 2030 i 2050, oceniając skutki finansowe i społeczne dla różnych strategii mobilności.

Polski transport to europejska potęga – jak na tym tle wypadają spedycje?

Polski sektor transportu drogowego jest europejską potęgą. Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego, odpowiada za 6% krajowego PKB i około 20% pracy przewozowej na terenie Unii Europejskiej. Na rynku spedycyjnym umacniamy swoją pozycję w ścisłej czołówce kontynentu. „Global freight forwarding 2024 market report” umieścił Polskę na miejscu 10. wśród europejskich rynków spedycyjnych.

Zwroty są sporym wyzwaniem dla właścicieli e-sklepów

Konsumenci w kraju nad Wisłą regularnie korzystają z oferty sklepów internetowych, przenosząc znaczną część swoich aktywności zakupowych do sieci. Wydawałoby się, że z perspektywy właścicieli e-sklepów oznacza to mityczne Eldorado i gwarancję stałego przychodu, jednak branża e-commerce mierzy się z wieloma wyzwaniami – od walki z silną konkurencją, rosnącymi cenami, po dynamiczne zmiany w nawykach konsumentów, ale w dużej mierze także z kwestią zwrotów towarów kupionych przez internet.

Produkcja, transport i logistyka najczęściej wynajmuje pojazdy

Nie zawsze kredyt lub leasing są jedynymi możliwościami sfinansowania floty firmowej. Wzorem państw zachodnich wśród polskich firm coraz większe znaczenie ma wynajem. Z badania zleconego przez EFL wynika, że 9% MŚP skorzystało z tego rozwiązania. Najczęściej wynajmują pojazdy firmy produkcyjne (25%), transportowe (16%) oraz logistyczne (14%). Brak wpływu na zdolność kredytową, opieka serwisowa i pełne ubezpieczenie w czasie trwania umowy to korzyści, jakie najczęściej dostrzegają w wynajmie przedsiębiorcy.

Subskrybuj to źródło RSS