Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: raporty i analizy

Trendy CX w handlu w 2023 roku

Pomimo słabych perspektyw ekonomicznych, branża retail i e-commerce gwałtownie inwestuje w narzędzia Customer Experience (CX), aby zapewnić bardziej interaktywną oraz ujednoliconą obsługę klientów i dzięki temu zwiększyć przychody wynikające z posiadania lojalnych klientów. Ta strategia ma zapewnić firmom handlowym przewagę na konkurencją w coraz bardziej wymagających czasach – wynika z najnowszych globalnych badań wśród specjalistów ds. Customer Experience, których autorem jest Talkdesk Research.

Zarobki kierowców zawodowych w 2022 roku - RAPORT

Około 6% polskiego PKB wypracowuje branża TSL. Z roku na rok zwiększa się liczba brakujących kierowców na rynku. Jak zmniejszyć ich rotację? Czy dalej podnosić ich wynagrodzenia a może zaproponować pozapłacowe bonusy, aby zostali w firmie? Pakiet Mobilności znacząco zmienił rynek transportowy. Wpłynął także na zarobki kierowców zawodowych w 2022 roku. Jak zmieniły się wynagrodzenia kierowców w ostatnich latach? Już od sześciu lat roku Polski Instytut Transportu Drogowego przygotowuje pełną analizę zarobków kierowców zawodowych w Polsce – sprawdź co się zmieniło i pobierz najnowszy raport!

Do 2030 r. sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce wzrośnie ponad dziesięciokrotnie - RAPORT

Prawie 170 tys. sztuk już za osiem lat wyniesie liczba nowo rejestrowanych osobowych i dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce – wynika z najnowszej edycji raportu „Polish EV Outlook”, opracowanego przez PSPA. To ponad 10 razy więcej niż w 2022 r. Ujęte w poprzednim wydaniu raportu PSPA prognozy rozwoju rynku BEV na rok 2022 były zbliżone do wyniku rzeczywistego w niemal 100%.

Parkując elektrykiem można zaoszczedzić

Zdecydowana większość polskich metropolii wprowadziła strefy płatnego parkowania, których cenniki, z roku na rok, zwyżkują. Aktualnym rekordzistą jest Kraków, gdzie pozostawienie pojazdu na godzinę kosztuje aż 9 zł. Postanowiliśmy sprawdzić, ile można zaoszczędzić na parkowaniu korzystając z samochodów elektrycznych, które na mocy obowiązujących przepisów są zwolnione z opłat. Okazuje się, że można nawet kilkanaście tysięcy w skali roku.

Globalizacja i przepływy - Raport DHL Global Connectedness Index 2022

DHL i New York University Stern School of Business opublikowały nowy raport DHL Global Connectedness Index 2022, stanowiący gruntowną analizę stanu globalizacji i jej perspektyw. Weryfikacja danych pochodzących ze 171 krajów i terytoriów ujawnia, w jaki sposób przepływy handlu, osób, kapitału oraz informacji zmieniły się na całym świecie.

Handlowcy coraz częściej będą jeździć wynajętymi samochodami

65% firm handlowych ocenia swoją sytuacją finansową jako dobrą, 27% jako stabilną, a tylko 8% jako ciężką. To najlepsze wyniki wśród pięciu badanych sektorów. Jednak 2023 rok to rok wyzwań. W szczególności handlowcy wskazują na inflację (85%), spadek sprzedaży (63%) i rosnące koszty pracy (51%). Stąd widoczna potrzeba wyboru najmu jako sposobu finansowania najczęściej wykorzystywanego narzędzia pracy, jakim jest samochód osobowy. W ciągu najbliższych 3 lat z wynajmu osobówek planuje skorzystać 42% firm handlowych. To ponad dwa razy więcej niż obecnie (18%) – wynika z raportu EFL „MŚP wynajmują czy kupują? Pod lupą”. Głównie z uwagi na stałe koszty przez cały czas trwania umowy (53%) i szybki dostęp do auta (40%). Na razie niewielu handlowców myśli o uzupełnieniu swojej floty o napędy elektryczne lub hybrydowe – jedynie 13%.

Największe polskie firmy nie wyznaczają sobie celów ograniczania lotów służbowych

Żadna polska firma nie wyznaczyła sobie celu redukcji emisji wynikających z podróży służbowych – ujawnia ranking na temat podróży służbowych przygotowany przez inicjatywę Travel Smart Campaign. Firmy uwzględnione w rankingu to LPP S.A., Polski Cukier, CCC, Grupa CANPACK i PKN Orlen.

Paczka z Polski – wyzwania e-sklepów wchodzących na rynki Europy Środkowo-Wschodniej

Coraz więcej polskich firm z sektora e-commerce próbuje sił w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Skalowanie biznesu na nowe rynki wymaga nie tylko przemyślanej strategii marketingowej czy sprawnej logistyki. O sukcesie ekspansji nierzadko decyduje znajomość preferencji zakupowych i różnic społeczno-kulturowych. Doświadczenia jednej z rodzimych firm produkujących koszulki i gadżety z napisami, pokazują, że w Polsce sprzedają się zupełnie inne produkty niż na Słowacji, najwięcej łączy nas z Węgrami, a Rumuni z uporem maniaka podają błędne kody pocztowe.

Subskrybuj to źródło RSS