Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

DACHSER powiększa swoją działalność w północnej części Danii

Dostawca usług logistycznych DACHSER rozwija swoją dotychczasową działalność na rynku duńskim i otwiera się na region Jutlandii Północnej. Nowy oddział, zlokalizowany w parku biznesowym Port of Aalborg, zostanie otwarty w pierwszej połowie 2024 roku i będzie węzłem komunikacyjnym dla sieci drobnicowej w krajach nordyckich.

Kolejne zamówienia na wodorowe autobusy

Solaris oraz operator transportu publicznego Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein Gross- Gerau (LNVG), nawiązali współpracę, podpisując kontrakt na dostawę 23 autobusów wodorowych Urbino hydrogen. Oferta obejmuje 15 standardowych modeli Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych Urbino 18 hydrogen. Pojazdy 12-metrowe zostaną dostarczone do listopada 2024 roku, a 18-metrowe do połowy 2025 roku.

Większe statki w OT Port Gdynia

W ramach zrealizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia inwestycji m.in. przebudowano wejście do portu Gdynia, zbudowano obrotnicę, pogłębiono główny kanał portowy oraz basen V w części nowego Nabrzeża Rumuńskiego dzierżawionego przez OTPG. Na Nabrzeżu Rumuńskim mogą już być przyjmowane statki o zanurzeniu do 14,5 m (dotychczas było to 13 m).

Projekt dopłat do elektrycznych samochodów ciężarowych

Do 750 tys. zł dopłaty do zakupu zeroemisyjnych samochodów ciężarowych przewiduje projekt programu ogłoszonego dziś przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Na dotacje zostanie przeznaczone łącznie 1 mld zł. – Wsparcie rynku eHDV jest niezbędne dla zachowania konkurencyjności polskiej branży drogowego transportu ciężkiego. W parze z subsydiami powinny iść zmiany regulacyjne – ocenia PSPA.

Czy autostrada łącząca Rumunię z Ukrainą wpłynie na transport w Polsce?

Trwają intensywne prace nad nową autostradą, która ma połączyć Rumunię z Ukrainą. Zapewni ona naszemu wschodniemu sąsiadowi dostęp do krajów Unii Europejskiej, z pominięciem Polski, Węgier i Słowacji. – Niekorzystny dla nas, ale całkiem realny scenariusz jest taki, że zostanie ograniczony handel z Ukrainą, a wtedy stracą polscy przewoźnicy, importerzy, właściciele magazynów przeładunkowych – wyjaśnia Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Subskrybuj to źródło RSS