Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Exotec i E80 Group nawiązują współpracę w zakresie kompleksowej automatyzacji magazynów

Exotec, globalny dostawca rozwiązań z zakresu robotyki magazynowej, oraz E80 Group, światowy lider w dziedzinie zautomatyzowanych i zintegrowanych systemów intralogistycznych, ogłosili dziś strategiczne partnerstwo. Wspólny projekt zakłada integrację flagowego systemu Skypod AS/RS od Exotec z rozwiązaniami  E80 Group do obsługi palet. Dzięki współpracy klienci  zyskują możliwość połączenia obsługi jednostkowej, kartonowej i paletowej w ramach jednego, skalowalnego ekosystemu automatyzacji. Nowe podejście upraszcza procesy magazynowe, oferując kompleksowe rozwiązania, które minimalizują złożoność i eliminują potrzebę stosowania dodatkowego sprzętu.

Wodorowa rewolucja na Dolnym Śląsku

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Polkowicach podsumowano kolejowe testy wodorowe na Dolnym Śląsku. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Kolei Dolnośląskich, Pol-Miedź Trans i KGHM Polska Miedź S.A., jako podmioty zainteresowane technologią wodorową na kolei, a także PESA Bydgoszcz - producent pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych w Europie lokomotyw wodorowych.

Wyceny transportu w SUUS Portalu w imporcie z Azji

Rohlig SUUS Logistics wprowadza nowy moduł wyceny transportu lotniczego, morskiego i kolejowego w SUUS Portalu. Rozwiązanie to umożliwia użytkownikom błyskawiczne i samodzielne uzyskanie stawki frachtu dla przesyłek z Azji. Moduł wspiera kompleksową i efektywną obsługę logistyczną SUUSa na tym kierunku, jednocześnie podnosząc komfort współpracy z klientami.

Finansowy Indeks Branży TSL z problemami

Ponad 80% przedstawicieli sektora TSL odczuło wzrost kosztów prowadzenia działalności od początku 2025 roku, w tym aż 60% o więcej niż 10% deklarują uczestnicy badania przeprowadzonego na potrzeby raportu Transcash.eu „Finansowy Indeks Branży TSL 2025”. 60% przewoźników twierdzi, że co najmniej połowa ich faktur jest opłacana po terminie, a wielkość opóźnień wynosi średnio 2 tygodnie. 20% spedycji płaci przewoźnikom z opóźnieniem, a wśród powodów znajdują się problemy z płynnością. Na pytania o kondycję finansową swoich firm odpowiadali przewoźnicy i spedytorzy, odnosząc się do 6 miesięcy poprzedzających badanie przeprowadzone między majem a lipcem 2025 roku. 

Jak działa wynajem długoterminowy samochodów dostawczych?

Wynajem długoterminowy pojazdów zyskuje na popularności, szczególnie wśród firm, które szukają efektywnego i bezproblemowego zarządzania flotą. Główna idea tego modelu polega na przeniesieniu wszystkich wydatków związanych z utrzymaniem pojazdów na zewnętrznego partnera. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą skupić się na swojej podstawowej działalności, bez obaw o kwestie związane z posiadaniem, serwisowaniem oraz administracją floty.

Subskrybuj to źródło RSS