Zaloguj się

WIEDZA: e-gospodarka

Instytucje ustanawiające standardy jakości

Ważnym składnikiem szeroko pojętego obszaru standaryzacyjnego dotyczącego wyrobów medycznych na rynku unijnym jest normalizacja. Oznacza działalność zmierzającą do uzyskania optymalnego w danych okolicznościach stopnia uporządkowania w określonym zakresie, poprzez ustalanie postanowień przeznaczonych do powszechnego i wielokrotnego stosowania, dotyczących istniejących lub mogących wystąpić problemów.

Własna firma jako alternatywa dla innych form zatrudnienia w opinii studentów

Stosowanie terminu przedsiębiorczy już dawno przestało ograniczać się jedynie do ludzi, ale mówi się też o przedsiębiorczej firmie, przedsiębiorczej instytucji czy przedsiębiorczym regionie. Mimo to, wciąż za każdą z tych konstrukcji stoi człowiek ze swoim bagażem doświadczeń rodzinnych i zawodowych, kwalifikacji i cech osobowości, które zdecydują o tym czy w stosunku do jego tworów można użyć sformułowania przedsiębiorcze, czy też nie. W wielu obszarach polityki państwa, w tym również w zakresie kształtowania systemu edukacji, konieczne są dzisiaj trudne decyzje dotyczące nadawania im kształtu pożądanego przez gospodarkę. Młodzi ludzie rozpoczynający studia stoją przed trudnym wyborem ich kierunku, a ci, którzy ja kończą muszą podejmować decyzje co do dalszego rozwoju ścieżek zawodowych. Bardzo często okazuje się, że wybór, który w danym momencie wydawał się najbardziej właściwym, dzisiaj już nie gwarantuje dobrego startu na rynku pracy. Zmiany zachodzące w otoczeniu pod wpływem różnych czynników powodują, że trudno jest dzisiaj mówić o takim kierunku, który zapewnia zatrudnienie jego absolwentom.

Ryzyko w ochronie zdrowia

Istota działania każdego systemu, w tym także zdrowotnego, polega na współpracy jego uczestników i wzajemnym ich współdziałaniu. Taka kooperacja obarczona jest jednak pewnym ryzykiem, które w dobie konkurencyjności na rynku usług medycznych musi wymuszać na organach zarządzających podejmowanie świadomych decyzji popartych bardzo rzeczowymi i konstruktywnymi analizami ilościowymi.

Restrukturyzacja wierzytelności jako forma zarządzania przedsiębiorstwem. Analiza wybranych instrumentów prawnych. Część pierwsza

Współczesny obrót wierzytelnościami handlowymi dysponuje całą gamą instrumentów inkorporowanych do prawa wprost z praktyki życia gospodarczego. Umowy mające za przedmiot obrót wierzytelnościami odgrywają znaczącą rolę w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Mogą generować zyski dla przedsiębiorstwa, wpływać na jego zdolności produkcyjne, jak również być instrumentem zapobiegającym utracie płynności finansowej przez przedsiębiorstwo. Do najczęściej wykorzystywanych konstrukcji prawnych, służących zarządzaniu wierzytelnościami oraz ich restrukturyzacji należą forfaiting i faktoring oraz dyskonto weksli. Elementem uzupełniającym jest cesja wierzytelności.

Przepływ informacji organizacji wirtualnej

Rozwój technologii teleinformatycznych spowodował pojawienie się nowych form organizacji przedsiębiorstw. Charakteryzują się one większą elastycznością, rozproszeniem i zorientowaniem na zadania. Powstanie organizacji wirtualnych jest wynikiem ewolucji oraz pojawiania się coraz to nowych bodźców rynkowych i technologicznych. Dzięki ich pełnemu wykorzystaniu umożliwiają podejmowanie coraz bardziej złożonych wyzwań zaspokajających potrzeby rynku.

Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce - analiza regionalna

Innowacyjność uważana jest za istotny czynnik mający wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstw. Przez innowacyjność firm należy rozumieć ich zdolność do tworzenia i wdrażania innowacji oraz rzeczywistą umiejętność przedsiębiorstwa do wprowadzania nowych i zmodernizowanych wyrobów, nowych lub zmienionych procesów technologicznych lub organizacyjno-technicznych.

Marketingowe aspekty procesów innowacyjnych z punktu widzenia sfery nauki

We współczesnych stosunkach gospodarczych kategoria określana jako rynek innowacji jest obecna od niedawna, ale większość firm posiada już świadomość konieczności nieustannego doskonalenia własnego asortymentu, m.in. poprzez projektowanie nowych produktów i usług, modernizację procesów technologicznych, zmiany marketingowe i organizacyjne czy wręcz wdrażanie różnego typu innowacji.
Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe