Zaloguj się

WIEDZA: e-gospodarka

Marketing mix elementy marketingu mix strategia marketingowa,, usługi turystyczne

W artykule skoncentrowano się na jednym z obszarów marketingu, a mianowicie na koncepcji marketingu mix. Zwrócono uwagę na konieczność opracowania optymalnej strategii marketingu mix w zakresie usług turystycznych. W dalszej części opracowania przedstawiono instrumenty wchodzące w skład kompozycji marketingowej obejmującej także personel. W końcowej części artykułu zamieszczono wnioski.

Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą przez kierowcę a problematyka bezpieczeństwa na drogach

W artykule podjęto problematykę zarządzania sobą obejmującą szereg różnorodnych umiejętności (troska o własny rozwój; opieranie się w życiu na wartościach; stawanie się osobą odpowiedzialną, samodzielną, asertywną; znajomość własnych celów i priorytetów; gospodarowanie czasem; motywowanie siebie i innych; poznawanie zasobów osobistych; koncentrowanie się na mocnych stronach; pogłębianie wiedzy o sobie i swoim funkcjonowaniu, itd.), którą połączono z propozycją wykorzystania jej postulatów przez kierowców w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Rozwój obszarów turystycznych, Kształtowanie popytu turystycznego, Działalność LOT-ów

W artykule poddano analizie ogłaszane od 2005 roku konkursy w kategoriach: produkt turystyczny, pamiątka turystyczna i potrawa regionalna Częstochowy i regionu częstochowskiego oraz ich wpływ na rozwój branży turystycznej. Zaprezentowano laureatów nagrodzonych w latach 2005 - 2011 analizując zainteresowanie tą formą promocji wśród lokalnych przedsiębiorstw związanych z branżą turystyczną. Prowadzone analizy pozwoliły wnioskować, iż ogłaszane konkursy realnie wpływają na wzrost zainteresowania wśród klientów, przekładając się na dochody przedstawicieli branży turystycznej oraz ma wpływ na rozwój branży turystycznej w regionie.

Kierowca, diagnoza psychologiczna, psychologiczne badania kierowców

W najnowszych naukowych pracach z zakresu profilaktyki różnych negatywnych zjawisk społecznych zwraca się uwagę na fakt, że nie wystarczy już jedynie eliminowanie czy ograniczanie wpływu czynników negatywnych, sprzyjających zachowaniom ryzykownym. Aby działania profilaktyczne były skuteczne konieczne jest równoczesne oddziaływanie na czynniki chroniące, powstrzymujące przed takimi zachowaniami poprzez ich promowanie i wzmacnianie. Aby to było jednak możliwe niezbędna jest wiedza na temat tych czynników. W pracy zaprezentowane zostały wyniki badań nad identyfikacją czynników powstrzymujących przed takim zachowaniem ryzykownym, jakim jest kierowanie pojazdem w stanie nietrzeźwości.

Turystyka, CSR, zrównoważony rozwój, odpowiedzialna-zrównoważona turystyka, ekoturystyka, środowisko naturalne, ochrona środowiska, gospodarka, społeczeństwo, rozwój gospodarczo-społeczny

Odpowiedzialna turystyka wpływa na rozwój społeczno gospodarczy. Obszar jej działania obejmuje środowisko naturalne, społeczności lokalne, kulturę oraz zasoby. Kształtowane i realizowane strategie pozwalają na minimalizację negatywnego wpływu ruchu turystycznego na ekosystemy oraz zakładają pozytywne oddziaływanie na społeczności lokalne z uwzględnieniem integracji a jednocześnie zachowania odrębności kulturowych. Znaczącą rolę w kształtowaniu świadomych postaw przedstawicieli tego sektora odgrywa zasada Corporate Social Responsibility (CSR) nakierowana na działania proekologiczne i prospołeczne. Osiągnięcie założonych celów uwarunkowane jest partnerską współpracą przedsiębiorstw turystycznych, administracji rządowej i samorządów lokalnych. Instrumentem stanowiącym podstawę tych działań jest prawidłowa komunikacja oparta na szeroko rozumianej edukacji społecznej i ekologicznej.

Nowoczesne materiały kompozytowe do produkcji sprzętu sportowo - rekreacyjnego

Pierwsze kompozyty polimerowe używane w przemyśle rekreacyjnym były wytwarzane z polimerów termoutwardzalnych, głównie żywic poliestrowych i epoksydowych wzmacnianych włóknami szklanymi. W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój wytwarzania kompozytów na podstawie termoplastów oraz zastosowań wzmocnień z włókien karbonizowanych, aramidowych, organicznych włókien naturalnych. Oczekuje się, że nowoczesne materiały kompozytowe wykorzystywane w budowie sprzętu sportowo - rekreacyjnego nie będą oddziaływały negatywnie na środowisko oraz były łatwe w recyklingu. Materiały te powinny również wykazywać zbliżoną lub lepszą wytrzymałość w porównaniu z materiałami konwencjonalnymi.

Badanie wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej

Badanie zależności wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej miało na celu stwierdzenie, czy zastosowanie smarowania oddziałuje na zmianę wartości temperatury charakterystycznej badanego układu ciernego. Również czy smarowanie, a co za tym idzie zmiana w „gospodarce” produktami ścierania, ma istotny wpływ na odporność na zużycie w warunkach zwiększonej odporności na ścieranie dla danego węzła tarcia.

Zarządzanie ryzykiem, identyfikacja ryzyka, ocena ryzyka, redukcja ryzyka, monitorowanie ryzyka, dokumentowanie ryzyka, bezpieczeństwo informacji w instytutach badawczych

Instytuty badawcze ze względu na swój znaczny udział w budowaniu nowoczesnej gospodarki opartej na wiedzy powinny przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo informacji, gdyż jest ona ich najcenniejszym aktywem. Podstawowym elementem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w instytutach badawczych jest zarządzanie ryzykiem.
Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe