logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
W referacie przedstawiono podstawowe aspekty funkcjonowania sektora TSL (transport, spedycja, logistyka) w Niemczech w czasie ostatniego kryzysu finansowego. Zaprezentowano wnioski z kroków podjętych przez państwo niemieckie w celu ochrony swojej gospodarki. Głównym elementem referatu są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród niemieckich przedsiębiorstw TSL. Głównym celem badań była ocena obecnej kondycji oraz perspektyw rozwoju sektora TSL w Niemczech z punktu widzenia samych uczestników rynku.
Czytaj więcej... 0
W Unii Europejskiej usytuowane jest ponad 1 000 portów morskich obsługujących w skali roku ok. 600 000 połączeń i ok. 3,5 mld ton ładunków. W związku z tak wielką skalą transportu morskiego, gospodarka odpadami i pozostałościami ładunkowymi odbieranymi ze statków w portach jest dużym wyzwaniem logistycznym.
Czytaj więcej... 0
Artykuł dotyczy zagadnienia pozyskiwania mleka od krów mlecznych jako procesu transportu wewnętrznego w gospodarstwach mleczarskich. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano najnowsze trendy w automatyzacji doju krów i aktualny stan tego procesu w polskich gospodarstwach mlecznych na tle światowych liderów. Zaprezentowano zasadę działania robota udojowego i warunki konieczne dla jego funkcjonowania. Wskazano także zalety i wady pełnej automatyzacji w pozyskiwaniu mleka. Opracowanie ujmuje zagadnienie doju krów mlecznych jako problem logistyczny dotyczący organizacji pracy w gospodarstwach mlecznych z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologicznych.
Czytaj więcej... 0
Dużym problemem w obecnych uwarunkowaniach gospodarczych, społecznych i politycznych jest niwelowanie luki infrastrukturalnej występującej na skutek rosnących i zmieniających się pod względem technicznym i technologicznym potrzeb infrastrukturalnych. Z jednej strony dotyczy to nowych, nowoczesnych, dopasowanych do obecnych wymagań sieci i obiektów infrastrukturalnych, z drugiej zaś strony - konieczności remontowania, a głównie modernizacji już istniejących aktywów infrastrukturalnych. Według szacunków OECD potrzeby inwestycyjne w zakresie infrastruktury na świecie oscylują na poziomie 70 bln USD. Prognozy OECD zakładają, że do 2030 roku nakłady na projekty infrastruktury gospodarczej (transport, telekomunikacja, gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka odpadami, przesyłanie energii) będą stanowić 2,5% PKB w skali globalnej.
Czytaj więcej... 0
Dzięki odpowiednim parametrom techniczno - eksploatacyjnym drogi szybkiego ruchu odgrywają ważną rolę w kreowaniu rozwoju gospodarczego. Dając szybką możliwość przemieszczania się i transportowania ładunków, przyczyniają się do podnoszenia efektywności ekonomicznej działania przedsiębiorstw. To nie jedyny argument „za” ich rozwijaniem. Budowa i eksploatacja drogi szybkiego ruchu powoduje powstawanie korzyści w wielu różnych obszarach. Tematyka związana z efektami oddziaływania inwestycji infrastrukturalnych na otoczenie podejmowania jest coraz częściej. Dotychczas autostrady i drogi ekspresowe oceniane były głównie z perspektywy obciążenia dla środowiska naturalnego czy generowania hałasu. W literaturze zagranicznej temat jest znany i poruszany. Także i u nas budzi coraz większe zainteresowanie.
Czytaj więcej... 0
Współcześnie coraz częściej otoczenie firmy, a nie jej wewnętrzny potencjał wytwórczy, jest postrzegane jako podstawowy czynnik determinujący trwałe podstawy rozwoju przedsiębiorstwa. Otoczenie jest czynnikiem wpływającym na kondycję ekonomiczną przedsiębiorstwa poprzez generowanie korzystnych warunków (szans, okazji) dla jego rozwoju i funkcjonowania, ale równocześnie może stwarzać warunki, które stanowić mogą dla nich określone zagrożenia. Istotność wpływu otoczenia na wyniki przedsiębiorstw uzasadnia zatem celowość stałego monitoringu zachodzących w otoczeniu zmian i analizy ich oddziaływań na wyniki przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw sektora TSL.
Czytaj więcej... 0
Skutki ostatniego kryzysu gospodarczego odczuły wszystkie sektory gospodarki światowej, w tym także sektor lotniczy. Uważa się, że kryzys ten był wydarzeniem bezprecedensowym i wpłynął na wszystkie elementy łańcucha wartości w transporcie lotniczym 1. Jeszcze raz okazało się, że jest to sektor szczególnie wrażliwy na zmiany koniunkturalne w gospodarce i sytuacje kryzysowe, reagujący gwałtownymi spadkami ruchu pasażerskiego i towarowego, a co zatem idzie i spadkiem przychodów oraz efektywności, co obrazują wyniki finansowe operatorów rynku lotniczego. Ścisła zależność pomiędzy światowym PKB a liczbą pasażerów linii lotniczych, jest pochodną elastyczności popytu w stosunku do PKB per capita.
Czytaj więcej... 0
Jednymi z najistotniejszych cech, które opisują rynek żeglugowy są jego międzynarodowy charakter oraz cykliczna natura. Obie przełożyły się na wyniki finansowe armatorów w czasie kryzysu finansowego. Wrażliwość na koniunkturę gospodarczą obserwowaną zwłaszcza w państwach aktywnie uczestniczących w wymianie międzynarodowej zmusza do ciągłej analizy sytuacji makroekonomicznej w tych krajach.
Czytaj więcej... 0
Na tle światowego rynku żeglugi promowej pozycja Bałtyku jest imponująca. Pod względem liczby wykonywanych podróży oraz liczby przewiezionych samochodów osobowych nie ma sobie równych w świecie. (tabela 1).
Czytaj więcej... 0
Analiza wpływu ekonomicznego portu morskiego (ang. Port Economic Impact Study) służy przede wszystkim dla określania relacji gospodarczych, jakie zachodzą między osiągniętym przez port morski poziomem rozwoju a jego otoczeniem, lokalnym, regionalnym, krajowym, a nawet międzynarodowym 1. Znajduje również, jako ważne uzupełnienie rachunku efektywności ekonomicznej działań rozwojowych, zastosowanie dla ustalenia znaczenia inwestycji dla rozwoju portów, regionu i kraju. Pomimo, że posługiwanie się analizą typu Port Impact Study w drugim z wymienionych zakresów jest dyskusyjne, wykorzystuje się ją w badaniach stosowanych zgodnie z dewizą F. Knighta: „Kiedy nie można czegoś zmierzyć […] nasza wiedza o tym staje się uboga i niezadowalająca, a więc jeżeli nie można czegoś zmierzyć, należy zmierzyć to tak, jak się da”3.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Standardy ekologiczne w logistyce - przykłady rozwiązań

Standardy ekologiczne w logistyce - przykłady rozwiązań

Do tej pory branża logistyczna borykała się z deficytem zarówno opracowań, jak i danych dotyczących...

Oferteo.pl analizuje rynek transportowy w Polsce

Oferteo.pl analizuje rynek transportowy w Polsce

W 2018 roku Polacy w transporcie krajowym przewozili najczęściej lekkie ładunki o wadze do 2...

InPost wygrał przetarg w Austrii

InPost wygrał przetarg w Austrii

Operator logistyczny InPost wygrał przetarg na dostawę Paczkomatów® dla miasta Salzburg w Austrii. Spółka zarządzająca...

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj